• SupersurasunkSara

Föräldrar till barn i behov av särskilt stöd, har ni varit sjukskrivna för ohälsa?

Ni som har barn i behov av särskilt stöd, har ni gått in i väggen? Har ni varit sjukskrivna för utmattning, depression eller annan psykisk ohälsa? Om ni har varit både heltids- och deltidssjukskrivna, väl det alternativ som varade längst och skriv gärna en kommentar som beskriver hur ni var sjukskrivna, om deltiden var 25, 50 eller 75%.
    (Obs, om ni arbetar 50% och var sjukskrivna 50% räknar jag det som heltid då ni isf har varit sjukskrivna hela er arbetstid.) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föräldrar till barn i behov av särskilt stöd, har ni varit sjukskrivna för ohälsa?
  • Anonym (Tsjek)

Nej men anpassar mitt arbete så att jag ska orka.

• Anonym (J)

Tror de flesta föräldrar med barn av särskilt stöd är föräldrar som kör på gasen i botten och gjort det sedan barnen kom till världen, de föräldrarna förnekar att de själva behöver hjälp lika mycket som de förnekar att barnet är en reflektion av vad föräldrarna gjort och inte för barnet.

• Anonym (Elisabeth)
    Anonym (J) skrev 2018-02-23 05:08:45 följande:

Tror de flesta föräldrar med barn av särskilt stöd är föräldrar som kör på gasen i botten och gjort det sedan barnen kom till världen, de föräldrarna förnekar att de själva behöver hjälp lika mycket som de förnekar att barnet är en reflektion av vad föräldrarna gjort och inte för barnet.

Hur menar du?

Vad menar du med att barnet är en reflektion av vad föräldrarna gjort och inte gjort för barnet?

Menar du att flräldrarna kör gasen i botten flr att ge barnet rätt förutsättningar och att det påverkar barnet på ett positivt sätt så att föräldrarna borde se till sitt eget behov av stöd för att orka mer?

Det var lite svårt att läsa ut vad du menade.
Svar på tråden Föräldrar till barn i behov av särskilt stöd, har ni varit sjukskrivna för ohälsa?