Anonym (Orolig) skrev 2018-02-22 20:03:09 följande:
Soc ska träffa mej med såklart då jag är en stor del i barnets liv osv.
Men blir så kontisgt känns det som om jag säger en hel annan historia o berättar hur de är, när mamman inte har några fel alls enligt sej och pappan säger vissa grejer.
Till mej säger han att han säger samma som mej, men vet att han inte gör de för då skulle deras alternativ inte se ut så
Det är inte självklart att soc även träffar dig, de måste ha föräldrarnas godkännande.
Bra att de verkar ha fått det.
Ang oron kring barnet, fråga din sambo om det är bättre att barnet kränks och missköts av sin mamma än att han bara träffar mamma på dagumgänge då och då? Du behöver få din sambo med på banan. Ett barn som ständigt kränks mår sämre (är min uppfattning) än ett barn som inte träffar den ena föräldern lika ofta som den andra.
Ang att sonen vill att de ska bli ihop igen, det vill nog alla barn. Mitt bonusbarn ville också det, fast han minns inte att de någonsin bott ihop då de separerade när han var spädbarn. När min man sa nej, jag är ju kär i [mitt namn] så såg bonus förvånad ut, jag skulle ju bo där jag med!

Han har nu lärt sig att så fungerar det inte. Yngre barn ser inte vad de förlorar vid en förändring, bara vad de vinner.
En sorg över att inte ha mamma och pappa jämt finns nog alltid kvar även om det kanske bleknar med tiden. Har föräldrarna bra kontakt underlättar det.