Ascendere skrev 2018-02-21 09:47:18 följande:
Nej, jag kan relatera. Frun var borta ett gäng veckor med barnen i höstas, det var underbart även om jag saknade barnen av och till.
Samma här. Sambon bodde hos sina föräldrar över mellandagarna för något år sedan medan jag var hemma och jobbade. Trots att jag knappt var hemma i hemmet egentligen, utan mest åkte hem och duschade och sov för att sedan åka och jobba så fort väckarklockan ringde. Jag passade nämligen på att jobba en massa övertid när jag nu kunde. Så blev ändå de här fem-sex dagarna en positiv överraskning på så många sätt. Lugn och ro..
Sen var det så lätt att hålla ordning. Inga grejer som låg och skräpade ÖVERALLT i vart enda rum. Femton minuters städning om dagen var allt som krävdes för att hålla lägenheten i absolut toppskick.
Så fort sambon kom hem hängde det kläder framme på stolsryggar och papper låg och skräpade. För mycket saker låg framme på borden i alla rum. Disk i diskhon och så vidare..
Jag är ingen pedant! Sambon är väl heller inte jätteslarvig. Men det får naturligtvis synas att det bor någon i hemmet, och jag håller inte på och torkar diskbänken flera gånger om dagen, men nån lagom nivå på ordning och reda mår jag uppriktigt sagt väldigt bra av! Det var nog den skönaste veckan så här långt i vårt förhållande tror jag.