• Vallmofröt

V 16 och sammandragningar

Hej! Är i vecka 16 väntar mitt 3dje barn. Men vid stressade dagar eller dagar ja kört mycket bil har ja sen mycket sammandragningar. Även på jobbet. Oftast när ja jobbat kväll. Jobbar som uska på demena avdelning. Fler som känner igen sig? Dottern kom 1 månad för tidigt.. orolig att denna me gör det. Hade myclet sammandragningar o förvärkar också med dottern. Va sjukskriven från v 25.

• Svar på tråden V 16 och sammandragningar
  • Milou3

Ja jag känner igen mig. Gick in i v.17 i dag och haft sammandragningar i drygt en vecka nu.

Stressiga dagar, mer sammandragningar. Nu har det dock varit lugnt i 2 dagar och under dessa två dagar har jag vilat mer och stressat mindre.

Väntar också mitt 3:e barn. Hade en del sammandragningar med mina andra 2 barn men inte redan från vecka 16 vad jag kan minnas. De föddes iaf strax efter Bf båda två.

Har inget råd till dig mer än att vila mer och se om det lugnar sig.

• Vallmofröt

Minns inte att ja hade det med sonen. Magen blev hård men kände inget. Denna gången känns dom

Som extrem träningavärk. Men e väl fullt vanligt. La mig i badet o tänkte att här slappnar man av så d går nog över. Men icke. Har det fortfarande

• SofieJ

Har läst att man bör kolla upp det om sammandragningarna gör ont eller blir regelbundna. Kanske ska ringa din BM imorgon?

• Milou3
    Vallmofröt skrev 2018-02-20 20:30:48 följande:

Minns inte att ja hade det med sonen. Magen blev hård men kände inget. Denna gången känns dom

Som extrem träningavärk. Men e väl fullt vanligt. La mig i badet o tänkte att här slappnar man av så d går nog över. Men icke. Har det fortfarande

Just bilåkande kan trigga mina sammandragningar.

Men du kanske ska kolla upp om det inte lugnar sig i morgon.
  • Vallmofröt
    Milou3 skrev 2018-02-20 21:11:07 följande:

Just bilåkande kan trigga mina sammandragningar.

Men du kanske ska kolla upp om det inte lugnar sig i morgon.

Ja e på jobbet idag.. och har sammandragningar även idag. Började för ungefär 2 timmar sen. Har lagt mig på soffan nu o vilar en stund på rasten. Hoppas de ger med sig. Får nog ringa o prata med bm.
  • Milou3
    Vallmofröt skrev 2018-02-21 13:23:18 följande:

Ja e på jobbet idag.. och har sammandragningar även idag. Började för ungefär 2 timmar sen. Har lagt mig på soffan nu o vilar en stund på rasten. Hoppas de ger med sig. Får nog ringa o prata med bm.

Själv tog min bm ett urinvägsinfektionsprov och hittade ökad äggvita och skickade i väg på odling.

Får se om mina sammandragningar beror på det.

Hur har det gått själv?
  • Vallmofröt
    Milou3 skrev 2018-02-23 20:07:04 följande:

Själv tog min bm ett urinvägsinfektionsprov och hittade ökad äggvita och skickade i väg på odling.

Får se om mina sammandragningar beror på det.

Hur har det gått själv?

Okej.. de kan bero på uvi. Har d ännu på väldigt stressade dagar.
Svar på tråden V 16 och sammandragningar