• Anonym (Längtan)

Ligga kvar?

Jag o min sambo vill ha ett barn tillsammans och pga av mediciner han tagit har det varit svårt. Nu har han slutat och äntligen börjar det att rulla på lite bättre. Nu är det så att varje gång vi ligger och han kommer så känns det som att jag måste ligga kvar i sängen för så fort jag reser på mig eller böjer mig så känner jag hur hans sperma rinner ur mig.

Ska jag ligga kvar? Eller är det så att det faktiskt är så att hans spermier verkligen rinner ur mig. Enligt honom själv så är det inget fel på hans spermier

( har i tidigare förhållande fått utreda det) han har två barn sedan tidigare.

Varför känns det som att det är mitt fel att sperman inte är kvar i mig?

• Svar på tråden Ligga kvar?
  • Anonym (Tjejkompisen)

Alltså det är överskott som rinner ut. Det ska vara så. Spermierna har simmat iväg redan men hela utlösningen är inte spermier utan massa hjälpämnen. Så om han kommer i dig kan du gå upp och låta det finns ut direkt utan att det gör något och du kan ändå bli gravid.

På vissa rinner det inte ut (tex så på mig måste jag trycka ut det) men det är nog för att jag är så spänd. Då kommer det ut på toan istället. Oroa dig inte för detta :)

• Anonym (Suck)

Okej vart skulle det annars ta vägen menar du? JA det rinner ut. Men det stannar också kvar tillräckligt många för att kunna resultera i en graviditet.

• Anonym (Hanna)

Så är det för de flesta, helt normalt alltså och det är som sagt överskottet som rinner ut.

• Anonym (Längtan)

Okej, det kanske är så. Jag hoppas det. Då behöver jag inte oroa mig om detta. Det är bara något som satt sig i huvudet på mig iom att jag har barn sedan tidigare och det tog sig på första försöket bägge gångerna. Oplanerat. Och nu när vi verkligen hittat varandra och verkligen, verkligen vill ha ett barn tillsammans så är det som att det bara går i lås och allt går emot oss. :/

Svårt att inte få giller i skallen.

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Suck) skrev 2018-02-19 12:47:06 följande:

Okej vart skulle det annars ta vägen menar du? JA det rinner ut. Men det stannar också kvar tillräckligt många för att kunna resultera i en graviditet.

Jag har faktiskt inte varit med om det tidigare. Att det rinner ur mig inte kännbart så som nu,

Därav min fråga. Så var snäll och sluta sucka.

Kanske har jag haft en tajtare slida tidigare men nu är det som sagt märkbart.
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-19 12:48:36 följande:

Så är det för de flesta, helt normalt alltså och det är som sagt överskottet som rinner ut.

Okej, inget att hänga upp sig på med andra ord.

Lite nytt för mig då jag tidigare inte haft det problemet.

Men tack för ett snällt svar. <3
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Längtan) skrev 2018-02-19 12:55:45 följande:
    Okej, inget att hänga upp sig på med andra ord.

Lite nytt för mig då jag tidigare inte haft det problemet.

Men tack för ett snällt svar. <3
    Lycka till och hoppas du blir gravid snart!
  • Anonym (S)

Häll upp ett glas med fil och vänd sedan glaset upp och ner. Filen rinner ut men mycket finns kvar i glaset.

Så funkar det.

Jag går till toaletten direkt och låter det rinna ut. Jag har blivit gravid trots det.

Ligg kvar en stund med rumpan lite uppåt så kanske du hjälper simmarna på traven.

Lycka till!

Svar på tråden Ligga kvar?