• Anonym (Mf)

Hur länge?

Håller på att gå igenom ett missfall nu. Började blöda i torsdags och fick komma till gyn på fredagen. Där såg de en hinnsäck och inget mer.. skulle vart i v 11 men förmodligen stannade graviditet upp för ett par veckor sedan. Ska tillbaka till gyn i morgon för att se om kroppen sköter det själv eller om det behövs nån hjälp. Undrar om nån haft missfall här som minns ungefär hur länge man blöder och hur länge innan kroppen återgår till det normala? Haft tre MF tidigare men det var 2010 så kommer inte ihåg hur det var om jag ska vara ärlig. Vi kommer inte försöka igen då detta barn inte var planerat (dock så välkommet), och jag känner att jag inte orkar mer varken fysiskt eller psykiskt så nu får det vara bra. Vill mest bara bli mig själv igen.

• Svar på tråden Hur länge?
  • Anonym (4)

Jag blödde 2,5 vecka efter missfall i v.11. Hade ingen äl direkt efter så mensen dröjde 4 veckor till -en cykel på 6,5 vecka alltså. Vid missfall v.14 blödde jag 7 veckor och fick inte stopp på det förrän jag fick medicin.

• Anonym (Mf)

Okej, så får iaf räkna med ett par veckor kanske. Fy så hemskt med så sent missfall i v 14!

• Anonym (4)
    Anonym (Mf) skrev 2018-02-18 19:52:42 följande:
    Okej, så får iaf räkna med ett par veckor kanske. Fy så hemskt med så sent missfall i v 14!
    Det är så olika hur länge man blöder, men oftast längre desto längre tid man hunnit gå. Jag blir alltid så konfunderad över alla som andas ut efter v.12 och tror att de inte kan få missfall för det kan man visst. Tyvärr! Det i v.14 var mitt 4:e utan att få barn- sen gick det tack o lov vägen!

Hoppas du repar dig snart!
  • Anonym (Mf)

Jo det är väl så, bara att vänta och se. Så jobbigt bara att inte riktigt veta. Det spänner och värker och jag är illamående och blöder. Mår sämre fysiskt nu än när jag var gravid. Men ska väl bli bättre. Så härligt att ni lyckats få en liten! Vi hade ju tre MF innan första barnet kom så vet hur det är.

• Anonym (4)
    Anonym (Mf) skrev 2018-02-18 20:07:06 följande:
    Jo det är väl så, bara att vänta och se. Så jobbigt bara att inte riktigt veta. Det spänner och värker och jag är illamående och blöder. Mår sämre fysiskt nu än när jag var gravid. Men ska väl bli bättre. Så härligt att ni lyckats få en liten! Vi hade ju tre MF innan första barnet kom så vet hur det är.
    Du får se upp så du inte blöder på tok för mycket eller får feber-då får du söka hjälp. Men i regel klarar kroppen av det på egen hand fast det är jobbigt.

Vi kanske t.o.m får två barn snart så missfallens tid verkar förbi. Drömmer
  • Anonym (Någon vecka)

Hade extrema värkar o blödde någon vecka. Efter att jag liggat i sängen o gråtit massor så gick jag på en lång lång promenad, ca 1 mil. Den natten kom fostret ut i toaletten.....

• dessi84

Jag blödde 2,5 vecka efter missfall i v 18. Är så glad att tog slut så pass fort. Allt som.påminner är jobbigt. Det dom glömde berätta var att bröstmjölken kan komma. Har fortfarande lite kvar, 3 vckor sedan missfallet nu, känns inte alls bra.

Svar på tråden Hur länge?