Vad fan hände med mitt liv? Vad ska det bli av mig?
Skulle kunna skriva i flera timmar om hur dåligt allt känns just nu. Men ska försöka sammanfatta.
Är en allt för gammal människa utan arbetslivserfarenhet. Högskoleutbildningen som tar slut i höst känns emellanåt som helt fel val för mig... och jag har dessutom några grejer kvar, vilket alltså gör att jag inte får examen än, men csn tar slut, programmet är slut, osv. Jag har alltså rester att göra, men det formella programmet som sådant slutar i höst.
Jag är typ kroniskt nervös, orolig och osäker i nya sammanhang, vilket har bidragit till detta felval av utbildning. Å ena sidan är jag smart och driftig inom områden jag är bekväm med, tex i hemmet, med vänner/familj osv, men i arbetssammanhang blir jag ett förlamat nervvrak.
Jag är livrädd för vad det ska bli av mig. Jag är ofta så rädd för nya saker att jag skjuter upp eller låter bli att göra dem. Och jag har svårt att trivas i nya miljöer, och med nya människor. Kan liksom inte våga vara mig själv, utan blir utmattad av att försöka upprätthålla en tillrättalagd fasad.
Och pga allt detta då så är jag LIVRÄDD för ett arbetsliv som innebär att jag först måste lyckas sälja in mig själv och därmed utlova saker, för att sedan lyckas uppfylla krav och prestera.
På riktigt vill jag helst bara vara hemma och göra saker på mina egna villkor, utan krav och press. Har sån oro och ångest över framtiden att jag vaknar om natten och gråter. Känner mig som en skitdålig människa när jag inte vet hur fan jag ska klara att försörja mig själv i framtiden.
Jag är så förbannat misslyckad. Och snart blir jag misslyckad, hemlös och utsvulten.