REKTOR ! Fel ? Eller rätt ? HJÄLP
Ska försöka förklara . ( jag är vän till den här mamman )
Såhär:
Dottern är 14 år och har de senaste två månaderna helt skitit i allt vad regler heter . Kommer aldrig hem i tid och har dumma bortförklaringar hela tiden. Men så en dag eskalerar det , 14 åringen sticker och är borta 24 timmar . Vägrar svara mamman eller polisen när dom ringer . Ja för såklart ringer mamman polisen . På måndag morgon har det gått 24 timmar sen hon sist hörde något av sin dotter . Jag väljer att följa med den här mamman till skolan för att hämta hem ungen . ( eftersom hon inte Fick ett sms av skolan att ungen har frånvaro så visse mamman att hon va i skolan ) Dom måste såklart prata om vad som händer och varför hon Dragit . Väl i skolan förklarar mamman lite snabbt vad som hänt , varför hon måste hämta hem ungen . Stor skola och läraren går för att hämta eleven . Elven säger -jag vill inte åka hem , jag vill inte få skäll ... läraren hämtar rektorn och rektorn möter upp mamman . Och Rektorn säger då att hon inte får hämta sitt barn . Att barnet inte vill ... så mamman fick alltså inte hämta SITT barn ?! Det måste strida mot precis varenda lag och regel som finns ? Eller ? Därefter ringde mamman soc , förklarade vad som hänt . Soc åker dit och pratar med barnet . Ringer sen mamman som frågar -får jag hänta mitt barn ? Soc svarar JA det är väl klart . Det är ditt barn , du får hämta henne när du vill .. för mig är det är så sjukt , hur kan rektorn ha rätt att neka en förälder att hämta sitt barn ? Klart att inte ungen vela hem , vem vill skämmas och få skäll efter att ha varit borta 24 timmar ?! Eller hur tänker ni ?