• Jennfa99

Menopur + Ovitrelle

Hej,

Jag har tagit menopur i nästan 3 veckor  och i måndags var jag på vul.Vul visade två äggblåsor på 18 mm. Jag fick ordination att ta ovitrelle dagen efter. Och ta en dos menopur samma dag (måndag). Kan det vara så att äggen hinner släppa innan man tar ovitrelle? Jag fick nämligen positivt ägglossningstest i måndags men negativt i tis. Det var i tis jag skulle ta ovitrelle. Är så orolig att jag har missat äl nu. Men borde inte läkaren se om det är på väg att släppa?

Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Menopur + Ovitrelle
  • Inalina
    Jennfa99 skrev 2018-02-14 11:09:45 följande:

Hej,

Jag har tagit menopur i nästan 3 veckor  och i måndags var jag på vul.Vul visade två äggblåsor på 18 mm. Jag fick ordination att ta ovitrelle dagen efter. Och ta en dos menopur samma dag (måndag). Kan det vara så att äggen hinner släppa innan man tar ovitrelle? Jag fick nämligen positivt ägglossningstest i måndags men negativt i tis. Det var i tis jag skulle ta ovitrelle. Är så orolig att jag har missat äl nu. Men borde inte läkaren se om det är på väg att släppa?

Någon som varit med om liknande?

hej!
    Gör du behandlingen för IVF?

tror inte du ska behöva vara orolig, jag tror de flesta är nervösa för att äggen ska släppa innan äggplock, läkaren har koll på det där, jag hade exakt samma känsla för en vecka sen och var livrädd att äggen skulle släppa men de satt kvar 36h senare när de skulle hämta äggen Glad 
  • Jennfa99

Tack för ditt svar. Jag ska inte göra IVF, utan göra "jobbet" själv. Man blir helt nojjig och analyserar så mycket för man så gärna vill att det ska gå vägen=)

Blev så orolig när jag fick neg ägglossnigstest igår men positivt i måndags.

• Inalina
    Jennfa99 skrev 2018-02-14 11:31:50 följande:

Tack för ditt svar. Jag ska inte göra IVF, utan göra "jobbet" själv. Man blir helt nojjig och analyserar så mycket för man så gärna vill att det ska gå vägen=)

Blev så orolig när jag fick neg ägglossnigstest igår men positivt i måndags.

Ok men då kanske det inte gör något om ni har sex nu ett par dagar innan om du är orolig?
    Gör man IVF har man ofta 10 ägg, och det är ju inte så bra att ha sex i fall äggen har släppt och många av dem skulle befruktas....Tungan ute
  • Jennfa99

Tyvärr hade vi inget sex innan utan trodde det räckte med ovitrelle-dagen och framåt. Därför blir jag lite orolig nu. =(

• Inalina
    Jennfa99 skrev 2018-02-14 14:27:59 följande:

Tyvärr hade vi inget sex innan utan trodde det räckte med ovitrelle-dagen och framåt. Därför blir jag lite orolig nu. =(

ÄL testerna visar glad gubbe INNAN ägget släpper så du kan bli gravid efteråt :) Stort lycka till och se till att mys ordentligt nu några dagar!!Hjärta
  • Anonym (Sara)

Ja det kan släppa innan och vid ivf får man ytterligare en spruta som ska göra att ägget inte släpper för tidigt.

• Anonym (Gammal)
    Inalina skrev 2018-02-14 11:38:37 följande:

Ok men då kanske det inte gör något om ni har sex nu ett par dagar innan om du är orolig?

Gör man IVF har man ofta 10 ägg, och det är ju inte så bra att ha sex i fall äggen har släppt och många av dem skulle befruktas....

Vad många ägg som finns är individuellt & olika varje gång som regel.
Svar på tråden Menopur + Ovitrelle