• mickaa

Behöver råd o tips

Mitt kära lilla barn på snart 7 månader har alltid haft svårt med sömnen.

Kolik i 3 månader satt sina spår med rutiner.

Just nu kan hon enbart sövas. Både dag i natt.av mig.

Jag måste amma samtidigt som jag hoppar på en pilatesboll. Sedan får jag samsov alla sovpass för hon ska ha tutten konstant i munnen. Tar ej napp el flaska

Detta för såklart livet väldigt begränsat. Kan aldrig åka iväg mer ön den tid hon orkar vara vaken emellan sovpassen. Somnar ej i bil. O kan inte göra något alls i hemmet då ja måste ligga brevet hela tiden.

Så nu har vi bestämt oss för att ta tag i detta o bli tuttfri när de kmr till sovningen. Vi tänkte börja med att vänja henne sova dagtid utan bröstet o utan bollen. Inte nödvändigtvis i egen säng men i famnen om ja sitter i soffan går bra.

Sen gradvis öka detta o lägga ifrån sig henne när hon somnat o så vidare till nattpasset när dagen sitter

Vad tror ni?

Några tips o trix?

All hjälp är vi tacksamma för..

• Svar på tråden Behöver råd o tips
  • meicc

Jag skulle nog säga med min erfarenhet (alltså vad som funkat för oss är absolut inte någon expert här...) att det är bättre att göra helt annorlunda. Att tex till natten så nattar någon annan så inte ens brösten är i närheten. Ska hon somna med bara en tröja mellan sig och bröstet så blir det nog tufft.

Så jag hade gjort så, tagit striden vid natten tills hon lär sig somna så, sen börja utöka att även du kan natta på det sättet. Barn är väldigt viljestarka, men också väldigt anpassningsbara <3

• mickaa
    meicc skrev 2018-02-13 15:26:55 följande:

Jag skulle nog säga med min erfarenhet (alltså vad som funkat för oss är absolut inte någon expert här...) att det är bättre att göra helt annorlunda. Att tex till natten så nattar någon annan så inte ens brösten är i närheten. Ska hon somna med bara en tröja mellan sig och bröstet så blir det nog tufft.

Så jag hade gjort så, tagit striden vid natten tills hon lär sig somna så, sen börja utöka att även du kan natta på det sättet. Barn är väldigt viljestarka, men också väldigt anpassningsbara <3

Jo de e nog sant. Men dagtid måste ju jag lägga henne. Ska hon sova i egen säng så lär de blir riktigt tufft om ens möjligt då hon aldrig har somnat av sig själv. Behöver få hjälp med att komma till ro i famnen

Nu sover vi i soffan tillsammans på dagarna. Med tutten i mun
  • meicc

Men låt det vara så på dagtid tills hon vant sig att nattas på kvällen utan att du är i närheten. Sen kan du vänj henne på samma sätt på dagtid när hon lärt sig att det faktiskt går att somna ändå.

Svar på tråden Behöver råd o tips