• ajnos5

Osynliggjorts

Cancern tog min livskamrat. Begravningen var en tung stund. Min livskamrat hade blivit lämnad av sin fru. Ex-frun och barn tog avsked utan mig. Prästen förbarmade sig över mig och förde mig till hans kista.

Jag har blivit beviljad efterlevande pension men nu försöker barnen få bort min pension på 1294 kr/ månd. Det räcker inte med att de ärver miljontals kronor.

• Svar på tråden Osynliggjorts
  • Anonym (X)

Hur blev du beviljad pensionen? Ett beslut kan ju inte familjen ändra.

• Anonym (eeee)
    ajnos5 skrev 2018-02-12 03:10:16 följande:

Cancern tog min livskamrat. Begravningen var en tung stund. Min livskamrat hade blivit lämnad av sin fru. Ex-frun och barn tog avsked utan mig. Prästen förbarmade sig över mig och förde mig till hans kista.

Jag har blivit beviljad efterlevande pension men nu försöker barnen få bort min pension på 1294 kr/ månd. Det räcker inte med att de ärver miljontals kronor.

Beklagar sorgen.
    Jag måste bara fråga då du skriver så kortfattat och jag förstår inte helt.

Fick du inte vara med på begravningen eller hur menar du att prästen förbarmade sig över dig? Om det var din livskamrat, varför låter det mellan raderna som att det var exfrun som skötte begravningen (annars hade väl prästen inte behövt förbarma sig över dig)? 

Om du fått efterlevandepension måste ni ju skött detta via jurister, så det ska väl inte barnen kunna ändra? 
Svar på tråden Osynliggjorts