• Anonym (Lo)

Får inte ont i brösten innan mens längre, någon mer?

Jag har alltid fått svullna och ömma bröst innan mensen, men efter en kort graviditet (7veckor då de gjorde infernaliskt ont) och efter att ha passerat 35år har det slutat ömma och svullna.

Jag antar att det har med hormoner att göra, blir lite orolig över om det har med fertilitet att göra. Någon som vet?

• Svar på tråden Får inte ont i brösten innan mens längre, någon mer?
  • Mirjelinen

Hej. Jag har tyvärr inga svar till dig, men jag går igenom exakt samma sak. Jag fick missfall i höstas i v. 9 och sen dess har jag haft 2 mensperioder helt utan ömmande bröst, och jag har ALLTID har ömmande bröst inför mens. 

Tror inte att du ska vara orolig för fertiliteten. Jag blev, 35 år gammal, gravid på första försöket i höstas och nu har jag samma symtom som dig, Tror inte att min fertilitet kan ha gått ner så snabbt. Kroppen ändras också väldigt mycket efter en graviditet, kanske till och med en väldigt kort sådan. 

• Anonym (omvänt)

Upplever det motsatta. Har väldigt sällan fått spända bröst innan mens, men nu de två senaste gångerna har de typ exploderat! Ingen aning om varför. De är normala en vecka typ, sen från äl blev de så där svullna igen. Jag försöker inte få barn, har ett. En annan grej jag verkligen märkt efter min graviditet är att jag typ inte har mensvärk heller men istället känner av ägglossningen väldigt tydligt. 

Tror inte heller det har med fertiliteten att göra :) 

• Anonym (Lo)

Tack för era svar! :)

Svar på tråden Får inte ont i brösten innan mens längre, någon mer?