• Brustentjej89

Han var otrogen

Jag och mitt ex var tillsammans i över två år. I slutet av 2017 gjorde vi slut, rättare sagt tog en rejäl paus av olika anledningar, som både stora och små problem.

Jag pratade om dessa problem med vår gemensamma kompis "Erik". Han berättade lite vad han tyckte och tänkte och sa även "han har ju vart otrogen så han ska inte lägga skuld på dig för någonting du inte gjort". Jag svarar "va? Har han vart otrogen?" och han svarade "jag trodde du redan visste det...?"

Erik är en väldigt bra person, och mycket vettig. Han skulle absolut inte få för sig att ljuga om sånt här.

Mitt ex hade vart på en fest, blivit för full och legat med en tjej. Dagen efter hade han skrivit till sin kompis "Klara" och berättat att han vart otrogen och att han ångrar sig jätte mycket. Han säger även att han pratat med mig och att jag förlåtit honom. Men han sa inte ett ljud, jag har aldrig vetat. 

Jag pratade även med Klara igår, och hon berättade hela historien. Hon försökte även få fram konversationen mellan henne och Erik på hennes gamla telefon där han berättar att han vart otrogen. Det ska också vara många andra som vet om att han vart otrogen. Han ska också gått runt och sagt under tiden vi var tillsammans att han vill ligga med andra tjejer osv. 

Jag ringde upp mitt ex gråtandes och sa "tror du inte jag fått reda på vad du gjort?" och han svarar "aha, vad är det jag gjort som är så jävla allvarligt?". När jag berättar hela historien börjar han skratta och säger att det inte är sant och att jag får tro vad jag vill. Någonting jag reagerade på var att han snabbt ville byta samtalsämne och börja prata om fel jag har gjort som egentligen inte ens är fel. 
    Han säger att jag är respektlös, fast det är bara jag som alltid funnits där för honom oavsett situation. Har alltid hjälpt honom och tagit han i förstahand, alltid. 
    Han missuppfattar mig först och tror att jag menar att han har legat med Klara, då försöker han göra mig svartsjuk och säger "ah för det var så jävla skönt att komma i henne", kan tillägga att han ska vara 20.. 

När vi lagt på så skriver jag ett sms till honom efter en stund och skriver hur ledsen jag är, hur ont det gör osv. Jag avslutar med "jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag är helt förkrossad på alla möjliga sett som går. Finner inte ord.." 

Han svarar såklart att det inte är sanning. Men han ger mig ingen förklaring till varför det skulle vara falskt. Även här försöker han byta samtalsämne snabbt. 
    Jag skriver sen "du lär inte svara nu, för du vet att jag kommit på dig. Du skäms nu för du vet att du gjort fel. Under dessa år har du bara ljugit för mig, hela tiden." 

Han svarar inte på det, såklart, och jag skriver åter igen sen "Kan du bara vara ärlig och säga om detta är sant eller inte? Om det inte är sant så vill jag att du förklarar varför jag ska tro på dig och varför det är falskt. Om du inte svarar, fast jag vet att du läser, så räknar jag med att du vart otrogen". Han svarade inte. 

I början av vårt förhållande berättade en kompis till oss som vi kan kalla Simon, att mitt ex bett om bilder av hans tjejkompis. Han nämnder detta säkert tre gånger, och varje gång jag berättade detta för mitt ex så började han gråta och sa att det inte var sant, att han ljög osv. Jag litade på honom. Men idag när jag tänker efter så börjar jag tvivla, så jag frågade Simon om vad tjejen heter, ska se vad han svarar sen. 

Mitt ex har även hållit på mot andra tjejer under vårt förhållande. Han började kommentera olämpliga saker på andra tjejers bilder, sa att han "lätt" skulle kunna vara tillsammans med henne och henne och blablabla. 

Detta med att han har vart otrogen svarar han inte på längre. Det är som att han knappt vill prata om det. Jag känner liksom, om detta hade vart påhitt hade jag förväntat mig att han verkligen visat att det inte var sant och gett mig bra förklaringar. Men han bara snäste till mig och ville byta samtalsämne. Han sa drygt "om jag inte svarar så skicka ett mejl till min morfar.." Han är verkligen omogen. Den killen han var förr finns inte kvar längre. Jag har aldrig sett han såhär dryg och elak mot mig. Han kan inte ens stå för det han gjort. 

Vad tycker ni jag ska göra? Ska jag låta han vara ett tag tills han kanske hör av sig, eller ska jag typ.. ringa honom och prata ordentligt med han? Jag är så förvirrad och ledsen.. Borde jag blocka han överallt och aldrig mer prata med han? Vad ska jag göra? Hur ska jag hantera detta på mognast och bästa sett?

• Svar på tråden Han var otrogen
  • smulpaj01

Släpp det helt och gå vidare. Förhållandet är ju ändå över så det gör ingen skillnad oavsett om det är sant eller ej.

• CitronTulo

Var glad att förhållande är över! Förstår att det såklart är svårt att få veta detta i efterhand också och tycker att det är taskigt av honom att inte ens kunna erkänna det han har gjort nu när ni ändå har gjort slut. Men tillåt dig att vara ledsen över att ha varit ihop med ett svin, sen går du vidare! tycker inte du behöver blocka honom om han inte trakasserar dig (?) men du behöver ju inte ha kontakt med honom om du inte vill antar jag? Låt honom vara luft bara..
    Hoppas att du hittar en bra nästa gång! Kram!

• Fiona M

Blocka.

Du vet sanningen, men kommer aldrig få höra den av honom.

Svar på tråden Han var otrogen