• Anonym (sviken)

Han vill inte längre...

Min partner och jag har varit ihop i ett år men känt varandra i fem. Jag plussade i söndags och känslorna var både glada, oroliga, men mest förväntansfulla.

Min partner har sagt flertal gånger att blir jag gravid vill han inte att jag gör abort. 
    Jag är kvinnan i hans liv, det är bara jag osv.

När jag blev gravid ville jag göra abort, men ändå inte. Min partner sa att han stöttar mig i vilket val jag än gör. Han är redo för barn och har varit det i ett år, säger han.

Jag bor utomlands och åkte hem i måndags för att träffa eventuella doktorer och bestämma mig, och han sa att vi borde gifta oss och behålla barnet. Det var väl tanken.

Tills att han fick en stund självo ch tänkte efter, och nu insåg han att det inte är vad han vill, han vill inte jobba på samma jobb i tio år till utan fokusera på sina drömmar vilket är förståerligt. Han vill vänta och se om vi "växer" och borde tydligen lära känna varandra bättre innan vi skaffar barn.

Det som gör så ont är när jag frågar honom varför han säger såna stora ord till mig, att blir jag gravid vill han INTE att jag gör abort, säger han att det bara var hans känslor som talade men inte rationellt. 

"Jag vill inte göra dig ledsen därför säger jag såna saker också så du blir glad".

Är det mina gravidhormoner som spökar? Jag är så sårad att han kan säga till mitt ansikte dessa saker men inte mena dem. Jag litar inte på honom längre, jag känner ett sånt stort svek.

Det känns som att jag har gått runt och trott att vi är på samma level, men inte varit det... Iallafall från hans sida. Att han ens säger att vi borde gifta oss och inte mena det gör så ont. Det känns som allt han sagt till mig är en enda stor lögn.
  • Svar på tråden Han vill inte längre...
  • Anonym (Fghjk)

Han har kanske menat det han sa just då men inte tänkt igenom det ordentligt. Mycket dumt att säga saker som inte stämmer bara för att du ska bli glad.

Ja, det är.ett svek så jag förstår helt hur du känner det. Samtidigt har han en poäng i att ni ska lära känna varandra mer innan ni skaffar barn. Att känna varandra som vänner och som par är inte samma sak även om det underlättar.

Vad vill du göra? Vill du behålla barnet eller göra abort. Oavsett så tror jag ert förhållande är dödsdömt, det hade det varit för mig iaf. Sveket är för stort, respekt och tillit måste finnas annars är det inget att ha för mig.

• Anonym (-----)

En sån kille går det ju inte att lita på öht, så skulle jag känna iaf. Tycker att bespara dig honom i framtiden, så får han sitta där för sig själv o fokusera på sina drömmar bäst han vill. Nästa vecka kanske han har ändrat sig igen, eller kommer på ytterligare nåt han vill göra.

• Anonym (sviken)

Tack för era svar,

jag vet inte om det är jag som är överkänslig pga graviditet, men allt känns bara som ett stort svek. 

Nu vill han att vi skaffar hund när jag kommer tillbaka från Sverige, och jag kan inte förstå detta, tydligen ska det vara ett alternativ till det barn han inte vill ska födas...

Svar på tråden Han vill inte längre...