• Anonym (?)

Min sambo dricker.

Hej.

Rakt på sak. Min sambo har alkohol problem men förnekar allvaret i hans situation. Då vi båda är ganska unga (25) så är det som att han har svårt att förstå att han blir mer och mer alkoholiserad för att han är så ung. Vi har varit tillsammans under flera års tid och jag har sett att det blir mer och mer problem. han lever i någon konstigt mellanting av insikt och förnekelse. Han har "slutat" så många gånger nu. Och det blir alltid på samma sätt han unnar sig öl för att det gått så bra att hålla sig ifrån. Och så blir det bara värre än innan. Han har övertalat sig själv om att det inte är alkoholen utan sammanhangen som gör att han dricker så mycket. Men jag som lever med honom vet att det är dryck som är problemet. För han kan inte hålla sig ifrån om det finns där. Nu innan jul så var han otrogen mot mig och enligt han själv var det 100% pga alkoholen och lovade att han skulle söka hjälp att sluta förgått. Jag älskar honom så mycket och litade på honom. Men nu har han tagit upp drickandet igen och förnekelsen har återvänt. Jag mår så dåligt utav det hela och vet inte vad jag ska ta mig till. När vi pratar om det säger han bara att han inte tänker göra något för min skull utan bara för sin egen. Vilket oxå gör mig ledsen då jag känner att han inte kan se hur ledsen han gör mig. Jag vet att det finns många andra som har varit i liknande situationer. Jag undrar hur ni har haft det och om det finns något jag kan göra för att hjälpa honom och på så sätt hjälpa mig själv i det hela om med verkar rimligt. 

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Min sambo dricker.
  • klyban

har han testat att bara ha en viss mängd och dricka mer ansvarsfullt?
    För ibland fungerar inte total abstinens av alkohol, och blir inställer värre.

hur många meter var det?
  • Thomas45

Otrogen pga fyllan och fortsätter dricka. Gör slut !
    Eller vill du ha samma fina förhållande i 50 år till

• Anonym (Gq)

Hur mycket och hur ofta dricker han? Hur blir han när han dricker, annan personlighet?

• Anonym (123)

Hur mycket dricker han då?

• Jonnynilsson

Lämna svinet. Ränderna går aldrig ur en alkis. Tänk dig att bilda familj med en super upp lönen innan den betalats ut. Och kommer att skylla varende snesteg på fylla.

Nä fy fan, lämna honom och leta upp en vanlig hederlig kille som sätter dig i främsta rummet.

Svar på tråden Min sambo dricker.