Anonym (Mamman) skrev 2018-02-07 19:17:00 följande:
Det började bli jobbigt när barnets mamma började förstå att vi var seriösa, (efter ett år ungefär)
Innan dess avfärdade hon mig som ett rebound men sen blev hon svartsjuk, mer kontrollerande än innan och ?tävlar? om småsaker.
Jag tycker att det är jobbigt eftersom jag och mitt liv alltid kommer att vara kontrollerad av den människan. Är rädd för att eventuellt gemensamma barn och jag alltid måste stå tillbaka med tex högtider och sånt.
Ja, sätta mer gränser, minska kontakten när hon beter sig illa och jobba mer aktivt på att minska hennes kontroll över honom. Tydligt nerskrivet umgängesschema vid högtider.
Vilka gränser hade varit bra förutom högtidsschema? Vill du ge exempel på hur hon tävlade/kontrollerade? Har hon gjort något försök att få tillbaka mannen eller mer varit jobbig? För jag antar att han blir mer less på henne ju jobbigare hon är.
Hur länge var det sedan hon började hålla på så här? Har det blivit värre eller bättre sedan det började och hur hanterar din man det?
Förlåt många frågor!
Anonym (Qwerty) skrev 2018-02-07 19:22:28 följande:
Den yngsta var under två år när vi träffades. Plocka undan efter sig? Vid typ 10-12 gick min gräns. Tycker att man ska börja hjälpa till mycket tidigare än så egentligen.
Japp, vi försökte till och med aktivt att bli gravida. Fram tills bomben kom då..
Men oj stackars dig! :/ Jag hade blivit galen.
Så det tog typ 10 år innan det med hans barn blev jobbigt?