hammarhajen skrev 2018-02-04 06:22:05 följande:
Så länge håret inte luktar ellerär ofräscht på annat sätt gör man ju som man vill. Som jag ser det är det inte schysst mot omgivningen att lukta, hur "naturligt" man än tycker att det är.
Många som tvättar sällan tycker själva att det är luktfritt, men det är svårt att känna sin egen doft. Jag jobbar i skola och det finns alltid några barn per grupp (välutbildad medelklass med snyggt klädda propra föräldrar) som ofta luktar smutsigt hår eller svett. Antingen tycker deras föräldrar att deras barn har rätt att lukta så att andra störs, eller så märker de faktiskt inte av lukten. Troligen det senare eftersom de har så bra koll på allt annat.
Du får prova dig fram vad som passar angående hårtvätt. Be en person ´du litar på och som vågar vara ärlig om feedback om du är osäker.
Just nu luktar nog håret inte speciellt äckligt. Men å andra sidan kan det vara för att mitt hår är väldigt torrt och rätt matt efter all hårspray... plus att jag varit dum nog att tvätta håret med schampo varje dag.
Jag hittade en sida om hur du tvättar håret på rätt sätt för att det ska hålla så länge som möjligt. Check it out:
www.baaam.se/tvatta-haret-pa-ratt-satt-sa-gor-du
Har också lärt mig att det som faktiskt är skadligt för håret är schampo som har sulfater. Om du använder schampo som inte har sulfater minskar du risken för att skada ditt hår. Tvättar du på rätt sätt med både schampo, inpackning och balsam så kan ditt hår hålla sig rent längre även om du har produkter i håret.