• dieslslyna

Värt att börja knarka för att få bostad?

Har tänkt på alla drogmissbrukare som sätter sitt liv käpprätt åt helvete,

som sedan ska sluta med amfetamin, kokain, alkohol, metadon bla bla och

som då får socialen och andra instanser att hjälpa till med bostad och skit?

Så tycker ni jag ska börja knarka så jag slipper flytta från stockholm upp till Kiruana?

• Svar på tråden Värt att börja knarka för att få bostad?
  • Kaddi138899

Eller flyttar du till en mindre stad och jobbar ihop pengar där tills du har råd med Stockholm? Kan knappt tro att nån på allvar är lika korkad som den här frågeställningen. Du menar på allvar att årtal i drogträsket och att leva som hemlös och tigga ihop pengar för att få nästa high samt förlora kontakt med vänner och familj är bättre än att flytta till Kiruna? Att bo i Stockholm är ingen mänsklig rättighet. Har du inte råd får du bo nån annanstans. Men visst är det roligt att låtsas vara så dum så att man tror att knarkare är mer priviligierade än sig själv?

• Överste Senap
    dieslslyna skrev 2018-02-01 13:24:25 följande:

Har tänkt på alla drogmissbrukare som sätter sitt liv käpprätt åt helvete,

som sedan ska sluta med amfetamin, kokain, alkohol, metadon bla bla och

som då får socialen och andra instanser att hjälpa till med bostad och skit?

Så tycker ni jag ska börja knarka så jag slipper flytta från stockholm upp till Kiruana?

Nej det tycker jag inte men det är ditt liv och dina val.
  • viseversa

Du tror alltså på allvar att folk som brukar droger får bostäder av soc i Sthlm? hahahahahahahahaha hoppas du skämtar ts. Och nej att bo i shlm är ingen rättighet. Har du inte råd med boende får du flytta.

• Thomas40

Ta en chartertur. Få en ordentlig solbränna. Sök asyl. Saken är fixad.

• EmberEyes

Vem vill bo i Stockholm i vilket fall som helst? Där bor ju bara folk som knarkat ner sig i hopp om att få en bostad via soc. Glad

• prbaganda

Tror du seriöst att soc delar ut lägenheter till alla som knarkar ,vännen det råder bostadsbrist det är inte en mänskligrättighet att bo i Stockholm ,du får söka dig till en stad där det finns boende

Svar på tråden Värt att börja knarka för att få bostad?