• Lojsan70

Tonåringar sover i samma rum som pappa och styvmamma

Hej,

Mina barn, 15 & 14 är gamla bor sedan 1 år tillbaka hos sin pappa varannan vecka.

Vi separerade för 4 år sedan men av olika anledningar har de bott heltid hos mig.

Pappan bor inneboende hos sin tjej och mina barn bor i en våningssäng i deras sovrum, som är rätt litet. Inget utrymme för egen space alltså.

Pappans tjej har en 17 årig dotter som har ett helt eget rum i lägenheten.

Jag känner stort obehag gällande detta och vill helst inte att de ska bo där.

Det känns rätt äckligt att barnen ska bo i deras sovrum.

Tänker jag fel?

• Svar på tråden Tonåringar sover i samma rum som pappa och styvmamma
  • Bibbidi

Bor hennes dotter där på heltid?

Finns det någon möjlighet att de vuxna kunde sova i vardagsrummet?

Tycker dina barn det är jobbigt eller tycker de att det är okej? Vad säger de själva? Vad säger de till sin pappa?

• Bibbidi

Är någon av dina barn en tjej som isåf skulle kunna dela med andra tjejen?

• äldreochklokare

Mina tonåringar skulle ha vägrat, helt klart.

Har du pratat med dem om sovupplägget? 

• Lena

Varför är det äckligt. Jobbigt kan jag förstå men inte äckligt.

• helavårtar

Du kanske borde ha hela vårdnaden själv? En "vuxen" man som bor hemma hos sin tjej och delar en redan liten lägenhet,ditt ex är inte vuxen uppenbarligen och ska inte ha hand om barn ensam 

Är du vuxen har du ordnat boende ,har du det inte är du antingen en jättebebis eller hemlös ,i vilket fall som helst ska du inte ha hand om barn

• BurningDiamond

Vaddå äckligt? Så länge barnen är OK med det så har du inget att göra med hur utrymmet i ditt ex boende fördelas. Faktum är att så länge inget brottsligt händer (incest etc) så har du inte med det hela att göra även om barnen vantrivs med det.

• Studentpappa

Låter ju helt otroligt egentligen att tjejen går med på att ha så stora bonusbarn i sitt sovrum. Kan ju inte vara någon elak styvmamma då iaf.

Det kanske är tillfälligt och de planerar att flytta, hur ser det ut?

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Eollyn112

Låt barnen ha bara dagumgänge med pappan tills han ordnat boende så att han kan ha barnen på ett rimligt sätt. Att alla tre tonåringarna ska dela styvdotterns rum känns inte heller rimligt. Hon har ju knappast bett om att få två styvsyskon att klämma ihop sig med. Alla tre tonåringarna behöver ju sin egen sfär.

Det är pappans ansvar att ordna så att han kan ha sina barn, om han inte gör det så kan han inte ha barnen på övernattning. 

• Gizmo

Prata med dina barn om vad de tycker om detta.
    Verkar som att de borde vara hos dig på heltid istället. 
    Vad tycker deras pappa om detta?

Svar på tråden Tonåringar sover i samma rum som pappa och styvmamma