• Snöoväder

Hur går det till? Hjälp

Jag går helst inte till läkaren, men då det verkar som att vi måste kolla upp vad som är fel så undrar jag hur det går till?

Är det bara massa gynundersökningar, blodprover och sitta och prata?

Jag har regelbunden mens och äl varje månad enligt tester. Men fortfarande inget lyckat försök på över 2 år..

Har varken övervikt eller något annat som kan påverka. (Dock ett jobb med negativ stämmning)

Inte sambon heller och bra kvalité enligt hemma test

Ibland vill man bara ge upp (varje gång man får mens) men när man har äl vill man ju ändå hoppas på att det ska gå någon dag!

• Svar på tråden Hur går det till? Hjälp
  • UndrandeSökare
    Snöoväder skrev 2018-01-31 13:02:57 följande:

Jag går helst inte till läkaren, men då det verkar som att vi måste kolla upp vad som är fel så undrar jag hur det går till?

Är det bara massa gynundersökningar, blodprover och sitta och prata?

Jag har regelbunden mens och äl varje månad enligt tester. Men fortfarande inget lyckat försök på över 2 år..

Har varken övervikt eller något annat som kan påverka. (Dock ett jobb med negativ stämmning)

Inte sambon heller och bra kvalité enligt hemma test

Ibland vill man bara ge upp (varje gång man får mens) men när man har äl vill man ju ändå hoppas på att det ska gå någon dag!

Om ni har försökt bli gravida i minst 12 månader utan plus kan ni få göra en infertilitetsutredning. Ni ringer Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och bokar en tid för utredning. Det kan vara väntetid (upp till några månader i vissa fall).

Man gör ultraljud på kvinnan och tar blodprover, och mannen får lämna spermaprov och de tar också blodprover på honom.

Om du googlar infertilitetsutredning så hittar du mer info.

Lycka till med utredningen !
  • Jag är bara jag

Du får ta blodprov dag 3 och 21 om du har runt 28 dagarscykler. Hälsodeklaration, VUL och spermaprov. Sen samtal med läkare. Hittas inga fel kan det hända att de spolar äggledarna.

• Snöoväder
    UndrandeSökare skrev 2018-01-31 13:09:51 följande:

Om ni har försökt bli gravida i minst 12 månader utan plus kan ni få göra en infertilitetsutredning. Ni ringer Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och bokar en tid för utredning. Det kan vara väntetid (upp till några månader i vissa fall).

Man gör ultraljud på kvinnan och tar blodprover, och mannen får lämna spermaprov och de tar också blodprover på honom.

Om du googlar infertilitetsutredning så hittar du mer info.

Lycka till med utredningen !

Tack
  • Snöoväder
    Jag är bara jag skrev 2018-01-31 19:57:03 följande:

Du får ta blodprov dag 3 och 21 om du har runt 28 dagarscykler. Hälsodeklaration, VUL och spermaprov. Sen samtal med läkare. Hittas inga fel kan det hända att de spolar äggledarna.

Okej, förstod att det blir massa blodprover, bara för att man hatar nålar....

Tack för svar!
  • UndrandeSökare
    Snöoväder skrev 2018-01-31 20:51:56 följande:
    Okej, förstod att det blir massa blodprover, bara för att man hatar nålar....

Tack för svar!
    Man kan använda Emlaplåster för att bedöva huden innan så gör det inte ont.
    Finns att köpa receptfritt på apoteket !
Svar på tråden Hur går det till? Hjälp