• Sebbe

Tjuvtesta för att överraska partner?

Hej!

Nu utgår jag från att det mest är kvinnor som hänger här.

En grej som jag sörjer lite med att vi åkte på en ivf resa är en detalj i sammanhanget men ändå: att få berätta för min sambo att JAG ÄR GRAVID! . Visa testet, filma hans reaktion för att kunna visa familj osv...

nu när det blev ivf blir det ju svårare.... men jag skulle ju kunna tjuvtesta för att kunna överasska ändå?!

Hur resonerar/ har ni resonerat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjuvtesta för att överraska partner?
  • Lena

Vi har testat ihop då vi skaffar barn ihop. Att testa själv och överraska känns väldigt konstigt

• Sebbe
    Lena skrev 2018-01-31 08:08:28 följande:

Vi har testat ihop då vi skaffar barn ihop. Att testa själv och överraska känns väldigt konstigt

Jas ångar vi gjort innan med, men jag är sugen på att testa själv idag. I ? vanliga? fall tänker jag att kvinnan som är gravid ändå misstänker och kanske vet innan personen som inte är gravid. Tycker det verkar så fint att överasska.
  • zuces

Jag är också inne på det med att överraska! Men tänker även att det kommer bli tufft att testa ensam och se ett minus. Då vill man ju ha mannen vid ens sida.. får se hur jag gör! Vilken dag är du på nu? Själv är jag på ruvardag 4!

• Anonym (J)

Det är väl finare att testa tillsammans?

• Anonym (Gitt)

Menar du att man ska ha med sig karl in på toa???

• Tom Araya

Ni som tänker att ni vill överraska, är inte en graviditet, när man får reda på den, en överraskning nog?

• zuces

Stämmer att det är överraskning i sig när man ser plusset på graviditetstestet! Med överraskning tänker jag mig att jag fixar en liten box med några babyplagg/nappar/Ilovedad mugg eller något liknande som han får öppna då när han inte alls vet att jag testat än eftersom vi har testdag om nån dag! Jag vet att min man hade uppskattat det, känner man att mannen hade blivit sur för han inte fick vara med på testandet så gör man såklart inte det :)

• Tom Araya
    zuces skrev 2018-01-31 19:51:33 följande:

Stämmer att det är överraskning i sig när man ser plusset på graviditetstestet! Med överraskning tänker jag mig att jag fixar en liten box med några babyplagg/nappar/Ilovedad mugg eller något liknande som han får öppna då när han inte alls vet att jag testat än eftersom vi har testdag om nån dag! Jag vet att min man hade uppskattat det, känner man att mannen hade blivit sur för han inte fick vara med på testandet så gör man såklart inte det :)

Vore det inte roligare om han testade dig och du har förbundna ögon, sedan är det du som får överraskningen?
  • zuces

Hade varit jätteroligt men jag är ett kontrollfreak och hade svimmat av nyfikenhet. Hade velat se när resultatet kom upp. Och inte så kul att ha ögonbindel för och sen få resultatet/överraskningen : inte gravid :(

• Anonym (liknande)
    Sebbe skrev 2018-01-31 08:06:40 följande:

Hej!

Nu utgår jag från att det mest är kvinnor som hänger här.

En grej som jag sörjer lite med att vi åkte på en ivf resa är en detalj i sammanhanget men ändå: att få berätta för min sambo att JAG ÄR GRAVID! . Visa testet, filma hans reaktion för att kunna visa familj osv...

nu när det blev ivf blir det ju svårare.... men jag skulle ju kunna tjuvtesta för att kunna överasska ändå?!

Hur resonerar/ har ni resonerat?

Vi har inte samma men liknande situation här hemma

Jag är gravid men inget syns på kissprov och inget syns på ultraljud så kan inte heller visa några bilder eller pinnar någonstans

Trist men vad ska man göra?
    Det viktigaste är att barnet kommer
Svar på tråden Tjuvtesta för att överraska partner?