Kan äggen fortsätta växa trots avbruten ivf behandling?
Som frågan lyder. Kan det fortsätta växa fast man avbrutit sin behandling?
Som frågan lyder. Kan det fortsätta växa fast man avbrutit sin behandling?
Ja har du väl fått ägglossningsstimulerande så är det ju igång.
Ja har du väl fått ägglossningsstimulerande så är det ju igång.
Om äggblåsorna passerat 10 mm ska det otroligt mycket till att de inte släpper ägg.
Om äggblåsorna passerat 10 mm ska det otroligt mycket till att de inte släpper ägg.
Ah okej, jag hade 11mm när jag var på kliniken. Men avbröt behandlingen för de inte växte tillräckligt. Men då får man egen ägglossning ändå? Så chansen finns att man blivit gravid på egen hand iaf?
Men kan man inte få flera ägg då?
Tänker när man gör ivf så plockar de ju ut flera ägg..
Är de så de gör utomlands för o få 6-7-8'barn samtidigt?
Jag, jag blev gravid spontant. Tyvärr missfall, men det kan gå alltså.
Ja för mig fortsatte blåsorna att växa vilket gjorde att jag var på gränsen till överstimulerad. Fick sexförbud av läkaren...
Har man otur kan man få flera ägg och då bör man inte sexa. Det är ytterst ovanligt och förekommer definitivt inte i Europa att man sätter in 6 embryon vid IVF. Max 2 gäller i de allra flesta länder, nåt enstaka land har 3-4 vilket är vansinne. Chansen vid ÄD med 2 blastisar är 65%.
Jag har aldrig hört om nån klinik som ger äggstimulerande och sen skickar hem en kvinna med massor med äggblåsor och de får sexa som vanligt. Tror inte det förekommer. Har man försökt många år är det IVF eller ÄD som krävs och där gäller som sagt 2 embryon insatta. Läkaren i USA som satte in 6 embryon som blev 8 barn åkte ju dit för det. Vid 4 gör man ve och fasa fosterreducering. Bara ordet ger mig rysningar!!