• segelvind

Vi som ruvar 2018

Har med spänning följt alla som ruvar i tråden för hösten 2017 men känner att det borde finnas en för oss som ruvar 2018 också

Vi påbörjade vår IVF-resa i oktober men jag blev överstimulerad, det blev totalfrys och vi fick vänta till nu i januari för att kunna få sätta in en blastocyst. Så idag är min ruvardag 3. Jag har fått ta några Ovitrelle-sprutor så har massvis med symtom från dem så har ingen aning hur jag egentligen mår Obestämd

Vore kul att följas åt med andra som också ruvar nu!

• Svar på tråden Vi som ruvar 2018
  • segelvind

Så spännade och kul att vi är fler Hur mår ni och kanske framförallt hur får ni tiden att gå?

• Liten76

Ruvardag 1 här. Fick tillbaka ett åttacelligt embryo tidigare idag. Tredje syskonförsöket och jag är snart 42 år.

Kört Synarela för nedreglering, Menopur och Gonal F för stimulering och är nu som sagt i ruvartagen. Följs gärna åt! Håller tummarna för Er alla :)

• smurf11

?Liten 76? tack desamma!

Och vad många celler det var på er, det måste bara ännu bättre eller hur?

Ja hur får man tiden att gå!

Det enda man tänker på är ju detta, nästan.

Jag söker fakta om alla möjliga saker inom Ivf m.m.

Jag hoppas verkligen att det tar sig nu, man är ju också orolig för tiden fram till vecka tolv!

Men jag försöker att bestämma mig för att det ska lyckas, men man tvekar ibland.

Jag tror det är större chans att lyckas, om man tror på det riktigt!

Kram till er alla!

• Eliana1

Hur man får tiden att gå tycker jag också är svårt. Väntan känns ju evighetslång och jag tycker det är svårt att tänka på något annat. Googlar alldeles för mycket...

• Bloggsombearbetning

Hej! Jag hoppar också in här!

Jag är på ruvardag 12 idag med ett 5-celligt och ett 3-celligt 2-dagars embryo:) Dagarna går såå långsamt och jag googlar också alldeles för mycket. Jag åker till London imorgon och hoppas att det får tankarna på lite annat. All lycka till ni andra som också ruvar!

• Eliana1
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-30 11:28:45 följande:

Hej! Jag hoppar också in här!

Jag är på ruvardag 12 idag med ett 5-celligt och ett 3-celligt 2-dagars embryo:) Dagarna går såå långsamt och jag googlar också alldeles för mycket. Jag åker till London imorgon och hoppas att det får tankarna på lite annat. All lycka till ni andra som också ruvar!

Vad härligt med en Londonresa, kanske kan ge lite annat att tänka på. RD 12, då borde du närma dig testdag?
  • Linsi

Ruvar på 2st  2-dagars embryon (ett 4-celligt och ett 5-celligt), är på rd 6.

• Bloggsombearbetning
    Eliana1 skrev 2018-01-30 12:02:52 följande:

Vad härligt med en Londonresa, kanske kan ge lite annat att tänka på. RD 12, då borde du närma dig testdag?

Ja det ska bli skönt att komma iväg lite:) På RMC här ska man vänta 3v så min testdag är den 7/2. Känns både skrämmande och spännande!
Svar på tråden Vi som ruvar 2018