• Sephora

Fläskfilé

Fläskfilé...funkar det att skiva den...bryna skivorna lätt, lägga skivorna i en form och hälla typ gräddsås (Blå band) på? Ska såsen i sådana fall bara blandas ihop...inte bli tjock innan jag häller den över fläskfilén? Och vilken värme ska ugnen ha? Hur länge behöver köttet stekas i ugnen?

• Svar på tråden Fläskfilé
  • Griseknoen35

Det blir godare om du när du har fläskfilen i skivor i stekpannan (med lök och champinjoner) och har brynt dem, häller i ovispad vispgrädde och soja och serverar till färskpasta. Går nog att göra i ugnen också. När allt är klart klipper du persilja över maten. Blir riktigt gott, godare än om du använder blåbands gräddsås.

• klyban

Om du bryner fläskfilén och häller varm sås över den, så är det klart utan ugn.
    Och 225 grader i 30min, så vet jag inte längre vad man ska uppnå med detta.
    Då det är redan tillagat när man lägger det i formen, liksom vad väntar man på?

Och ska man gratinera är det bättre med grillen på ugnen, men det ger inte så mycket det heller.
    Men tillsätter man ost ovanpå så kan det var trevligt att ge färg på den och ger nått smakmässigt.

hur många meter var det?
  • Hustru

Ta en god creme fraiche istället för Blå Band sås. Finns olika smaker, supergoda allihopa

• Tonårsmamman1

Stek filén hel i en stekpanna så den får en stekyta, tillaga den sedan klart i ugnen. Blir mycket saftigare då.

Svar på tråden Fläskfilé