• Milou3

Nystartat företag - SGI, från när?

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Är gravid och har Bf i mitten av augusti.

Har eget företag som jag startade 1 september 2016 - alltså räknas det i uppstarten enligt FK ( 24 månader från uppstart)

Min tidigare lön, som fast anställd med exakt samma arbete jag nu gör som frilans, låg en bit över 40 000 i månaden.

Men då det har gått extremt trögt till en början och först nu börjar lätta blir jag lite orolig hur vi ska klara oss. Så hur räknar FK egentligen, ?räcker? det att barnet föds inom dessa 24 månader som räknas som uppstart för enskild firma eller är det så att jag bara hinner med 1 månad med maxbelopp av föräldrarpeng? Någon som vet?

• Svar på tråden Nystartat företag - SGI, från när?
  • nnnnnnnn

Fråga FK om så specifika saker, ring eller mejla, skriv på deras FB-sida.

Om det skulle vara så illa att du har nollat din SGI så kanske din partner har en bra SGI? För då finns det lite tricks för att kunna få ut mest pengar tex att partnern är ledig måndagar och tar ut SGI-dagar över helgen med = får ut ganska mycket pengar.
    Läs gärna lite gamla trådar om möjligheten att ta ut FP på ett lite mer okonventionellt sätt..

• Milou3
    nnnnnnnn skrev 2018-01-27 20:50:51 följande:

Fråga FK om så specifika saker, ring eller mejla, skriv på deras FB-sida.

Om det skulle vara så illa att du har nollat din SGI så kanske din partner har en bra SGI? För då finns det lite tricks för att kunna få ut mest pengar tex att partnern är ledig måndagar och tar ut SGI-dagar över helgen med = får ut ganska mycket pengar.

Läs gärna lite gamla trådar om möjligheten att ta ut FP på ett lite mer okonventionellt sätt..

Tack för svar!

Ska absolut ringa FK, men ville kolla om någon här hade svar först.
Svar på tråden Nystartat företag - SGI, från när?