• pinoisme

Andranamn till Edgar

Hej!

Vi klarar inte att enas om andranamn till sonen som heter Edgar. Vill ha något som betyder något för oss men som båda gillar.

Namn som finns i släkten eller som vi har annan koppling till är tex Eskil, Tore, Rune, Uno, Georg och Olof.

Jag gillar Olof och Rune men mammen är tveksam till båda. Eskil kunde vi båda kanske tänkt oss, men Edgar Eskil blir kanske lite ?kaka på kaka??

Vad tycker ni om förslagen?

• Svar på tråden Andranamn till Edgar
  • MallaL

Ge honom två extra namn, det är ganska vanligt att man väljer varsitt. Edgar Olof Georg eller Edgar Rune Eskil t ex.

• Alvina

Om ni båda gillar Eskil tycker jag ni ska välja det. Det spelar ju egentligen inte så stor roll vilket namn ni väljer i slutändan, eftersom det är väldigt sällan det namnet kommer synas i alla fall. Det är ju i stort sett bara på passet och legget det namnet kommer stå med.

• pinoisme

Ja visst hade Edgar Olof Georg varit fint! Men mannen vägrar tre förnamn, så det blir nog bara två.

Själv är jag lite ljummen för Eskil men kan eventuellt tänka mig det för att mannen gillar det mycket och det har en betydelse för oss. Men tycker egentligen inte det passar ihop med Edgar.

• MallaL

Av de förslag du har om det bara ska vara två namn tycker jag Edgar Tore eller Edgar Rune är finast. Edgar Eskil låter konstigt tycker jag, även om Eskil är jättefint.

Om ni kan tänka er andra namn i samma stil (andranamnet MÅSTE ju inte vara släktnamn eller ha en betydelse) så kanske Edgar Arvid, Edgar Axel eller varför inte Edgar Magnus?

• Kusin Krakel

Är andranamnet efter en person? Välj i så fall namn efter den som står er närmast eller som ni av andra skäl tycker ska få någon uppkallad efter sig.

Visst kan man heta Edgar eskil flr övrigt. Tycker inte att det låter konstigt.

• Bunny on speed

Tycker Allan är givet som andranamn. Sedan kan ni ju ha även ett tredje.

Bunnies, it must be bunnies!
  • pinoisme

Allan är coolt men inte så lyckat till Edgar nej... ;)

• äldreochklokare
    pinoisme skrev 2018-01-27 14:36:25 följande:

Allan är coolt men inte så lyckat till Edgar nej... ;)

Kunde Poe så kan väl ert barn Flört
  • senalena

Ta Eskil om ni bägge kan enas om det. Tycker inte det bli kakapåkaka

• Nimzay
    senalena skrev 2018-07-28 22:09:33 följande:

Kan hålla med därDrömmer, tycker inte att Edgar och Eskil är sådär jättelika trots allt.
  • Nandez
    senalena skrev 2018-07-28 22:09:33 följande:
    Tycker inte heller att det är för lika.
  • K Kalle
    Bunny on speed skrev 2018-01-27 14:15:59 följande:

Tycker Allan är givet som andranamn. Sedan kan ni ju ha även ett tredje.

...kanske Poe
Svar på tråden Andranamn till Edgar