• Micke913988

omskärelse av judiska pojkar

Råkade se en film som handlade om judiska pojkars omskärelse. Jag antar att detta skedde I Israel för det var en rabbi som utförde proceduren och när han var klar sög han bort blodet från pojkens penis. Enligt honom fanns det något läkande I saliven.
    Görs detta fortfarande I Israel, jag kan inte tänka mig att det är tillåtet I Sverige.

• Svar på tråden omskärelse av judiska pojkar
  • Lovatic91
    Micke913988 skrev 2018-01-26 17:34:01 följande:

Råkade se en film som handlade om judiska pojkars omskärelse. Jag antar att detta skedde I Israel för det var en rabbi som utförde proceduren och när han var klar sög han bort blodet från pojkens penis. Enligt honom fanns det något läkande I saliven.

Görs detta fortfarande I Israel, jag kan inte tänka mig att det är tillåtet I Sverige.

Det är inte tillåtet att våldta någon. Är barnet under 15 år och inte ok att en annan person suger på könet är det inte lagligt nej
  • Micke913988

Det skrivs nästan bara om omskärelse I samband med islam men detta är ju steget värre.

• Micke913988

Blogginlägget togs också bort? Varför får man skriva om omskärelse inom islam men inte visa en blogg om judiska pojkars omskärelse?

• amado1

Oj minst sagt ljumt intresse I denna tråd. I muslimska pojkars omskärelsetrådar brukar det vara 100-tals svar.

• kela t

Youtube har mycket att visa vad gäller omskärelser..i afrika verkar de vara helt helt galna..förstörda underliv t.ex. ..

• amado1
    kela t skrev 2018-01-27 12:38:48 följande:

Youtube har mycket att visa vad gäller omskärelser..i afrika verkar de vara helt helt galna..förstörda underliv t.ex. ..

Ja fruktansvärt är vad det är. Det händer även i Sverige. Förra veckan var det en svensk kvinna som kom på en afrikansk familj med att könsstympa en flicka.
  • Abegayle70

Det där är något som är ovanligt och som bara förekommer hos de ultraortodoxa. (jämför med Livets Ord eller Jehovs Vittnen)

Att länken till blogginlägget togs bort kanske beror på att det var en naziblogg? Där brukar man dra alla judar över samma kam som de ultraortodoxa.

have a dream for breakfast and another one for life
  • amado1
    Abegayle70 skrev 2018-01-27 13:10:33 följande:

Det där är något som är ovanligt och som bara förekommer hos de ultraortodoxa. (jämför med Livets Ord eller Jehovs Vittnen)

Att länken till blogginlägget togs bort kanske beror på att det var en naziblogg? Där brukar man dra alla judar över samma kam som de ultraortodoxa.

Skönt att höra att det inte är vanligt hos 'vanliga' judar.

• Abegayle70
    Olivia8776 skrev 2018-01-27 14:29:04 följande:

mobile.nytimes.com/2012/06/13/nyregion/new-york-proposes-consent-waiver-for-circumcision-ritual-associated-with-herpes.html&referer=

250.000 judar i bara new york följer detta barbariska övergrepp, så sån liten del är det inte. Förminska inte problemet. Barn dör av herpesinfektioner som inte själva våldtäkten var nog.

Enligt din egen länk:

Oral suction is no longer a part of most Jewish circumcisions, but among the more than 250,000 ultra-Orthodox Jews in the New York area, the ritual remains commonplace.

Det bor runt 2 miljoner judar i New York.

Försvarar inte alls detta.
  • Olivia8776
    Abegayle70 skrev 2018-01-27 14:34:22 följande:

Enligt din egen länk:

Oral suction is no longer a part of most Jewish circumcisions, but among the more than 250,000 ultra-Orthodox Jews in the New York area, the ritual remains commonplace.

Det bor runt 2 miljoner judar i New York.

Försvarar inte alls detta.

Är 250,000 personer lite om man bara räknar in New York( en stad i USA) , en person är väl en för mycket

Jag skrev aldrig att du försvarade detta, men anser att du förminskar problemet.

Tycker du inte att det är konstigt att USA står bakom våldtäkter mot pojkar bara för att de är judar?

Är denna typ av våldtäkt laglig i Israel?
  • Abegayle70
    Olivia8776 skrev 2018-01-27 14:55:40 följande:
    Är 250,000 personer lite om man bara räknar in New York( en stad i USA) , en person är väl en för mycket

Jag skrev aldrig att du försvarade detta, men anser att du förminskar problemet.

Tycker du inte att det är konstigt att USA står bakom våldtäkter mot pojkar bara för att de är judar?

Är denna typ av våldtäkt laglig i Israel?
    Ja, en person är en för mycket. 250 000 av 2 miljoner är en liten del, att det är många människor är en helt annan sak.

Jo, men det är mycket sjukt som göms bakom religionsfrihet, både i USA, Sverige och Israel. (och på andra platser.)

Ja, tyvärr...

Idiotisk sedvänja som bara späder på antisemitism.
  • kela t
    amado1 skrev 2018-01-27 13:01:30 följande:

Ja fruktansvärt är vad det är. Det händer även i Sverige. Förra veckan var det en svensk kvinna som kom på en afrikansk familj med att könsstympa en flicka.

Tyvärr styr vidskepelse hos stammarna där..som att t.ex. om det är fullmåne när ett barn föds så har det barnet en ond demon i sig och måste avlivas med jord stoppad i munnen..
  • Smirnoffski

Altså jag tycker det är fel att stympa en del av penis oavsett om man är jude, muslim eller amerikan. Om det inte finns medicinska skäl bakom så är det bara totalt meningslöst. Sen att en gubbe ska vara där och suga gör det ju knappast bättre.

På vuxna män är det också vackrare med en penis som inte blivit förstörd, en omskuren penis är något avtändande i mitt tycke.

• kela t
    Smirnoffski skrev 2018-01-27 16:27:19 följande:

Altså jag tycker det är fel att stympa en del av penis oavsett om man är jude, muslim eller amerikan. Om det inte finns medicinska skäl bakom så är det bara totalt meningslöst. Sen att en gubbe ska vara där och suga gör det ju knappast bättre.

På vuxna män är det också vackrare med en penis som inte blivit förstörd, en omskuren penis är något avtändande i mitt tycke.

Trodde bara vampyrer fanns i transylvanien..
  • Elem
    Abegayle70 skrev 2018-01-27 15:06:09 följande:
    Ja, en person är en för mycket. 250 000 av 2 miljoner är en liten del, att det är många människor är en helt annan sak.

Jo, men det är mycket sjukt som göms bakom religionsfrihet, både i USA, Sverige och Israel. (och på andra platser.)

Ja, tyvärr...

Idiotisk sedvänja som bara späder på antisemitism.
    Jag gillar fortfarande semiter trots att jag ogillar sedvänjan.

Är du semit?
  • Abegayle70
    Elem skrev 2018-01-27 17:01:57 följande:
    Jag gillar fortfarande semiter trots att jag ogillar sedvänjan.

Är du semit?
    Nej, ashkenazi.
Svar på tråden omskärelse av judiska pojkar