• Eleanor

"Karleksmigranter" sökes <3

Hej, Jag studerar en magisterexamen i Internationell migration. Min uppsats handlar om ?kärleksmigranter", människor som har emigrerat för kärlekens skull. Tanken med uppsatsen är att mäta ?kärleksmigranters" ekonomiska integration i samhället. Jag skriver här då jag vill komma i kontakt med personer som vill hjälpa mig genom att delta som intervjuperson i min studie.

Jag letar efter dig som är född i ett annat land och har flyttat till Sverige för kärlekens skull. Kvinna eller man, ålder, nationalitet (förutom svensk) spelar ingen roll. Alla är välkomna att delta. Jag har 2 kriterier, du behöver ha en universitets/högskoleutbildning (från hemlandet/annat land) och ha bott i Sverige i minst 4 år. Känner du någon som hade passat bra för studien, tipsa gärna!

Givetvis är det helt anonymt att delta i studien och jag är mycket flexibel för dina
    önskemål. Intervjun tänker jag mig kan ske antingen över internet eller i Malmö-
    området. Vi kan prata på svenska eller engelska. 

Pma mig om du är intresserad eller vill tipsa om någon!
    Ett stort tack på förhand! Det betyder jättemycket för mig att ni ställer upp.
  • Svar på tråden "Karleksmigranter" sökes <3
  • Kjell2

Då det tyvärr förekommer en del bluffar kring denna typer av förfrågningar är det bra om du ökar din trovärdighet genom att ange högskola, kurs, handledare, kontaktuppgifter

• Eleanor
    Självklart! information om min studie eller mig som person kommer att delas i privat.
    Betydelsen varför jag inte är offentlig är att minimera risken för anonymitet för de personer som vill delta i studien (till exempel om någon har frågor och kommenterar i tråden offentligt och deltar i studien senare). 
    Jag är öppen för alla frågor. 
  • Kjell2
    Eleanor skrev 2018-01-24 11:30:33 följande:
    Självklart! information om min studie eller mig som person kommer att delas i privat.
    Betydelsen varför jag inte är offentlig är att minimera risken för anonymitet för de personer som vill delta i studien (till exempel om någon har frågor och kommenterar i tråden offentligt och deltar i studien senare). 
    Jag är öppen för alla frågor. 
    Vilken högskola, kurs, handledare och kontaktuppgifter? Du kan skicka till mig privat.

I vilket ämne skriver du din uppsats? Har du någon tes?
  • Eleanor
    Kjell2 skrev 2018-01-24 11:38:36 följande:
    Vilken högskola, kurs, handledare och kontaktuppgifter? Du kan skicka till mig privat.

I vilket ämne skriver du din uppsats? Har du någon tes?
    Skickade som en privat meddelande.
Svar på tråden "Karleksmigranter" sökes <3