Svartmögel runt fönster
Har råkat ut för svartmögel i våran hyreslägenhet. Har pratat med hyresvärden om detta flertalet gånger men de säger att de e bara o tvätta bort. Saken är att jag o frugan bor i ett lägenhets komplex från 1960 talet som enbart var tänkt som temporärt boende under 60 talet men husen vart kvar och lever inte upp till den standard som skall finnas på bostäder. Ventilationen är obefintlig i framförallt badrummet där svartmögel har börjat sätta sig. I sovrummet var det stora kolonier och inte konstigt att både jag o frugan insjuknat och går ständigt runt och mår dåligt trots att vi har luftrenare.
Hyresvärden har sagt att det bara är o tvätta bort och att det inte alls handlar om svartmögel. Har påpekat för dem att det är både i sovrummet runt fönsterlisterna, i badrummet runt listerna vid fönstret samt på utsidan av badrumsväggen då efter att hyresvärdens killar som skulle då kolla efter skador då snarare orsakade mer skada än vad som var där innan.
Problemen med avloppen i hela huset gör att det stinker satan i trappuppgången. Och värden har sagt att de inte tänker göra något åt det i och med att dom sålt bostäderna till en annan hyresvärd. Alltså skall vi leva i denna ohälsosamma miljö gud vet hur länge innan de gör något åt problemen. Får man ens göra så som hyresvärd att bara skita i att åtgärda sådana här problem. Har tvättat med en blandning av vatten, ättika o bikarbonat som jag fått tips av men det fortsätter komma tillbaka ändå.