• FruFalk85

Depression varje gång mensen kommer....

Hej!

Jag har försökt bli gravid sen september. varje gång mensen kommer blir jag ledsen och deppar ihop.

Om mej: jag är 33 år, har 2 barn 7 och 4 år. Normal kroppsbyggd tror jag!

Barn nr1 visste jag inte ens om förräns jag va i v13. Barn nr2 hade vi försökt i 6 månader.

Jag är en ganska orolig skäl och väldigt impulsiv. Jag kan liksom inte vänta, vill jag nått ska de ske nu och inte flera månader senare.

Nu till mitt problem. Jag ha som sakt försökt bli gravid sen september, har en karl som jag få tjata på för att komma intill. Han vill ha ett barn till men han är den lugna av oss och förstår inte mina kännslor. För han kvittar de om de bli barn nu eller om några år, å jag vill ha nu så jag kan börja plugga efter mammaledigheten.

Nu i ca 3 månader ha jag köpt ägglossningstest och kollat när jag har ägglossning, vilket han blev jätte sur för att jag gjorde. Men eftersom jag känner stressen att jag vill bli gravid nu och att man alltid får tjata på han för att komma intill så vill jag pricka rätt dag så behöver jag inte tjata de andra dagarna.

Jag har väldigt oregelbunden menscykel... denna månad va mensen sen å jag blev jätte glad, å tänkte äntligen å så hade vi sex på idag på morgonen och då kom mensen. Blev så ledsen!! Dagen är förstörd! Min cykel kan va från 18-30 tydligen.

Kan ägglossningstest visa fel??? När ska man veta när det är bäst att bli gravid??

Kan jag göra nått för att öka chanserna?? Äta nått??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-28 17:35
    *

• Svar på tråden Depression varje gång mensen kommer....
  • TrueLove12

Jag och min man försöker sen nov jag försöker lära mig om min menscykel.m.m vi försöker med vårat första barn tsm. Vi är inte så himla intima vi heller med just den fronten man blir så himla stressad av sitsen och man går sj i längtan menas mannen typ ja du kommer bli gravid ta de lugnt man blir så frustrerad och så ledsen med under tiden man längtar och så kommer mensen och förstör allting men brukae tänka jaha men då kan ja hålla bättre koll när äl är på ett ungefär iaf testar några dagar innan äl för att vara säker senaste posetiva äl test var ungefär runt 22 dec sen där efter har de vart blankt och missa hela förra månaden då jag helt plötsligt hade lång mens. Nu denna månaden hade ja den i 5 dagar och nu har jag förhoppningsvis äl snart men jag vågar inte hoppas för blir de inget blir man bara så ledsen.

Ja har haft tur med testen cleareblue äl tester de gav post direkt nästan när jag försökte i dec så ja litar nog mer på de digitala än de andra stickor som finns. Jag har hjälp av flo appen skriver upp när mens börjar och slutar de har hjälpt mig.

Jag är lite som dig har så dåligt tålamod vill ha nu och inte nästa år eller om ett par år liksom och ja har väntat i 6 år (vi har vart ihop imorn i 6 år men hade en graviditet 2010 som inte slutade bra tyvärr tog 6 mån innan ja blev gravid)

Så man vill ha nu inte sen och när man får negativt blir man väldigt ledsen och besviken när mens väl kommer

Svar på tråden Depression varje gång mensen kommer....