18år och gravid...
Hej! Jag behöver reda ut det ändlösa tankarna i mitt huvud. Jag är 18år gammal och är gravid med min sambo. Vi skyddade oss med både mini-piller samt kondom men jag är överfertil. Vi flyttade nyligen ihop i min lägenhet (en tvåa på 64kv).
Jag går just nu i gymnasiet (sista terminen) men kommer bli klar innan bebisen skulle komma. Jag driver även en bemmaningsfirma med 21 anställda samtidgt som jag är ordförande för SSU inom en kommun. Jag är med andra ord väldigt målmedveten.
Jag blev såklart superlycklig när jag tog testet, men inte min sambo. Vi har varit tillsammans i 1år nu och är dessutom väldigt unga. Han är 21år med fast anställning sedan 2år tillbaka. Jag har inte en superstadig inkomst eftersom att jag fortfarande pluggar, men kommer kunna utveckla företaget mer efter studenten.
Nu till min fråga: Är det smart att behålla? Jag vill och vet att jag kan. Kommer kunna ärva alla bebis grejer då jag har 5 småsyskon och minsta är nu 1år. Jag har en lägenhet med extrem låg hyra och bil med garage. Har mormor och morfar boendes 40sekunder härifrån så jag kan få mycket stöd och hjälp. Min sambo vill däremot inte behålla, och min mamma vill inte heller.
Jag gjorde en abort 2015 och var deprimerad i 6månader efter det. Jag vill absolut inte gå igenom det helvetet igen. Men alla är emot mig... vad borde jag göra?
Mvh en ung entrepenör.