• andgustav

Vår miljö!

Nu ska jag väldigt rak den senaste tiden översköljs  vi av den s k klimatförändring som Media matar oss med. Personligen tycker jag att det är sunt bondförnuft som gäller om det s k Trafikborgarrådet ha haft makten hade han lagt ner Arlanda Flygplats. Jag anser att vi ska minska våra flygresor och exempelvis när det gäller s k satsa på videomöten. Flygindustrin bör satsa på miljöbränslen och bilresandet i storstäderna går att lösa med ett sundare sätt. Tyvärr har inte de här politikerna varit utanför Stockholm och ut i lansbygden är det problem med de kollektiva transporterna. Helt att något måste göras med miljön och Sverige bör gå i fronten.

• Svar på tråden Vår miljö!
  • Tow2Mater
    andgustav skrev 2018-01-19 19:15:11 följande:

Nu ska jag väldigt rak den senaste tiden översköljs  vi av den s k klimatförändring som Media matar oss med. Personligen tycker jag att det är sunt bondförnuft som gäller om det s k Trafikborgarrådet ha haft makten hade han lagt ner Arlanda Flygplats. Jag anser att vi ska minska våra flygresor och exempelvis när det gäller s k satsa på videomöten. Flygindustrin bör satsa på miljöbränslen och bilresandet i storstäderna går att lösa med ett sundare sätt. Tyvärr har inte de här politikerna varit utanför Stockholm och ut i lansbygden är det problem med de kollektiva transporterna. Helt att något måste göras med miljön och Sverige bör gå i fronten.

Nej politikerna har ju videomöten, de reser inte. Bra.
  • volvo142
    Tow2Mater skrev 2018-01-19 19:30:09 följande:
    Nej politikerna har ju videomöten, de reser inte. Bra.
    Ingenting gäller politiker dom ska leva lyxigt på bidrag slippa a kassa ha bilar och rökrum etc etc,..
  • priestscott

Kan lugna dig med det alltfler skeptiker säger , tex att det var mycket varmare förr med co2 under 300 ppm och inte ett flygplan fanns

• andgustav
    priestscott skrev 2018-01-20 12:22:29 följande:

Kan lugna dig med det alltfler skeptiker säger , tex att det var mycket varmare förr med co2 under 300 ppm och inte ett flygplan fanns

Vi måste dra ner på koloxiden tänka på nästa generation. En del s k inrikesflyg försvann exempelvis att flyga mellan Norrköping- Stockholm mm. Flygbolag som Ryanair anser jag inte har något berättigade skulle vårt kära trafikborgarråd bestämma hade  Arlanda och Bromma lagts ner. Inte för att jag håller med MP i allt men man kanske inte behöver så mycket energislukande maskiner som förstör luften. Turismen är en av våra största miljöförstörare  när man bygger hotellkomplex skövlar skog använder luftkonditionering  mm. Dessutom konsumerar vi är alldeles för mycket och att julhandeln ska gå bra är helsjukt. Fortsätter som vi gör nu blir det inom tio ransoneringskort och vi får stå i kö. Vi ska vara rädd om "Moder Jord" och handla med förnuft!
  • priestscott

...men faktum kvarstår , det var mycket varmare förr med co2 under 300 ppm ....innan någon julhandel fanns ..

Svar på tråden Vår miljö!