• Anonym (Ivan)

Vad är det glidigaste jobb du har haft?

Har lite tråkigt och tänkt på att vissa glider runt medan andra får verkligen jobba.

Känner en kille som för 5år sen tjänade 35.000 på att trycka på en knapp i princip när maskinen krånglade. Annars satt han mest o löste korsord.Lite små roligt..

Vad är det glidigaste jobb du har haft, eller nån du känner?

Skriv gärna kortfattat tack

• Svar på tråden Vad är det glidigaste jobb du har haft?
  • Anonym (.)(.)

Är det inte jobbigt borde det inte få kallas jobb.

• Anonym (Gunnel)

Uska i hemtjänsten. Det var lättförtjänta pengar.

• Anonym (Kalle)

Stationär väktare, eller receptionsväktare som det ofta kallas. Idag var det så tråkigt och dött så jag satt och spelade Tetris på datorn. Hade läst alla tidningar, shoppat allt, bokat mina gympass.
    För detta får jag 156 spänn i timmen.

• Anonym (Ivan)

Haha..känner många väktare...väldigt tråkigt jobb..man får mycket värk på köpet...stå stilla eller bara gå runt mycket.

• Anonym (Ivan)
    Anonym (.)(.) skrev 2018-01-17 21:51:14 följande:

Är det inte jobbigt borde det inte få kallas jobb.

Ja..men tyvärr finns det många glidarjobb....typ som folk som får betalt för att äta på restaurang så d ser fullt ut....vinprovare...

Nån mer?
  • Anonym (Ivan)
    Anonym (Ivan) skrev 2018-01-17 22:31:40 följande:

Haha..känner många väktare...väldigt tråkigt jobb..man får mycket värk på köpet...stå stilla eller bara gå runt mycket.

Dock så behövs ni????
  • Anonym (Hmm)

Trodde väktare hade en del att göra men beror kanske på vart man bor... man kanske skulle bli det, visst kanske tråkigt men bättre än att ha ett tråkigt OCH jobbigt jobb... som mitt nuvarande

• Anonym (Ivan)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-01-17 22:42:44 följande:

Trodde väktare hade en del att göra men beror kanske på vart man bor... man kanske skulle bli det, visst kanske tråkigt men bättre än att ha ett tråkigt OCH jobbigt jobb... som mitt nuvarande

Beror nog på var du jobbar..tider...finns väktare på krogen..där händer d saker då o då...mest positiva saker som roliga fyllon..o en o annan idiot.

Finns väktare som går runt stan på natten o kollar så dörrar e låsta mm...men som väktare står du mest så ryggen tar ju mycket stryk..
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Ivan) skrev 2018-01-17 22:31:40 följande:

Det beror ju helt på vad man jobbar med. Jag gör inget av det. Sitter i reception, som sagt. På helgerna sitter jag i 12 timmar och glor på film. Ja, förutom om det går larm såklart, vi är ju där av en anledning. Så då tar jag en promenad och låser en nöddörr typ.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Ivan) skrev 2018-01-17 22:37:51 följande:
    Dock så behövs ni????
    Verkligen. Om ALLA väktare försvinner smiter folk in fan överallt.

Läste statistik på hur mycket vi gör varje dag, det är en hel del. Stänger och låser ytterdörrar som någon struntat i att stänga klokt. Trist att komma till jobbet och mötas av en pundare till exempel... Vi håller koll i garage så allt är lugnt, vi ser till att inte vem som helst kommer in på olika kontor. Tänk att du till exempel har nekat någon ekonomiskt bistånd sen kommer personen och vill mucka. Vi nobbar tillträde.
Svar på tråden Vad är det glidigaste jobb du har haft?