• smarre

Vänner med barn vänner utan barn

Hej!

Sen jag fick barn umgås jag hellre med andra som också har barn det känns så mycket lättare.Barnen kan leka man kan ses på öppna förskolan och de har en bättre förståelse för en. Mina vänner som inte har barn vill ofta ses på stan eller luncha eller gå ut. Jag tycker det är jobbigt att fika och gå på stan med barn, känns bara stressande och blir mest att man försöker underhålla barnet än att fika . Ses mycket hellre hos mig själv så barnet har sina leksaker osv att leka med lättare att hinna med att fika rikta fokus på vännen då. Några av mina vänner säger att de tycker de är så jobbigt stt åka. Men har varit o flängt så mycket ner på stan o hem till vänner men är så trött på det. Jäkla meck med allt som ska tas med barnvagn, skötväska, leksaker, mat osv. Än någon som inte har barn är ju sjutton bara att sätta sig i bilen sen är man klar. Vill inte upplevas som jobbig eller krävande så åker ofta till mina vänner o fikar i stan men orkar inte riktigt med längre. Hur reseonerar ni kring detta?

• Svar på tråden Vänner med barn vänner utan barn
  • Annelie 76

Håller med. Hemma är lugnast med barn och du verkar ha ganska värdelösa barnlösa vänner. De vill inte träffa dig, de vill bara slippa äta ensamma. Men det blir bättre, dina barn blir större, de kan vara hos barnvakt och om vännerna faktiskt vill träffa dig så kan ni umgås då.

Svar på tråden Vänner med barn vänner utan barn