Hur ska jag klara av de sista veckorna innan bf???
Är gravid i v 31 och har som mål att jobba fram till v 38. Bf är 21 mars. Början av graviditeten var jobbig - jag var glad över att vi skulle ha barn men var "dålig" på att vara gravid och mådde kasst. Nu har jag mått toppen ett par månader och verkligen njutit - inga särskilda krämpor mer än medelmåttig foglossning, har känt mig så lugn och harmonisk och glad och allt har varit bra. Men förra veckan slog den stora tröttheten till igen samtidigt som det är mycket annat som hänt runt omkring mig. Säkert mkt hormoner på det som stundtals gör mig väldigt nedstämd.
På jobbet är det fullt upp och jag har svårt att bara jobba 100% även fast jag jobbade mkt mer övertid under hösten. Samtidigt slutar min närmaste kollega imorrn och fram till dess att dennes efterträdare börjar om två veckor har jag dubbla arbetsuppgifter. När efterträdaren börjar blir jag visserligen avlastad men ska lära upp denna och strax därefter börjar min vikarie som också ska lära upp sig. Största orosmomentet nu dock är en presentation jag ska hålla nästa vecka där jag ensam måste leverera negativa besked och ensam bli "halshuggen" som det känns för att den prognos som jag och min snart ex-kollega var felaktig vilket i sig inte enbart är vårt fel.
Vet alltså inte hur jag ska orka hålla gnistan uppe i hela 7 veckor till. Min chef är förstående och vill absolut inte köra slut på mig men samtidigt måste jobbet göras och jag har själv svårt att lyssna på kroppen och vila.
Lägg därtill en oro för förlossning och livet som förälder samt bekymmer över ekonomin (ska köpa huset vi nu hyr och har visat sig att det fattas lite pengar till insatsen så vi får väl ta ett blancolån).
Finns det andra som känner likadant? Hur ska jag hantera det här?