• Wilbo80

Gå bort med 16 månaders

Hej!

Tycker ni att det är givande att gå hem till vänner som inte har barn när ni själva har små barn?

Jag tycker verkligen inte det... Min son är 16 månader och är överallt och ingenstans och bara massa lyfta bort och hålla koll (blandat med lite frustration gnällighet och trötthet) Det finns inte mycket som får han att sitta still i nya miljöer och jag känner bara att det inte alls är givande att umgås. Hur har ni andra det? Känns typ som att alla tar med sina barn överallt utan att det känns jobbigt (ska tillägga att hos typ släkt och vänner med barn inga problem, eller i andra barmvänliga miljöer)

Men börjar typ fundera på om min son är extra allt..Hur har ni andra det med barn mellan 1-2 år?

• Svar på tråden Gå bort med 16 månaders
  • LaFontaine

Ja, det tycker jag absolut att det är. Vi tar med en hög leksaker och en massa rån så kan hon roa sig själv. Min dotter är 15 månader och kan riva hela hemmet på två röda, men är väldigt duktig på att lyssna när vi är hos andra.

• Annelie 76

Mina vildingar tar jag helst inte med nånstans. Föredrar att vänner kommer hem till mig där allt är barnanpassat. Nu är de 6 och 3 så det börjar bli lite bättre men det är bara för att de kan sitta med padda och telefon.

Svar på tråden Gå bort med 16 månaders