Jag är lesbisk och behöver hjälp
Hej alla där ute som läser detta!
Jag är en tjej på snart 17 år. Jag går första året på gymnasiet. Där går en tjej i parallellklassen som jag tycker om väldigt mycket.
Det började med att vi blev vänner på snapchat. Där chattade vi med varandra och vi började träffas utanför skolan fast bara som vänner.
Jag har alltid vetat jag gillar tjejer och inte killar.
Då fick jag reda på att hon också är lesbisk.
Det slutade med att vi blev tillsammans. Vi har varit tillsammans i tre månader nu och jag är så himla lycklig med henne.
Mitt problem är att jag inte vågar berätta detta för mina föräldrar. Jag vet inte hur pappa skulle reagera då. Han är värst. Han tycker illa om dom som gillar samma kön.
Han kan sitta på ett släktkalas och diskutera om hur fel det är och han ska argumentera hela tiden. Det är inga bra argument.
Han tycker det är äckligt och att det bara finns en sexuell läggning och det är hetrosexuell. Och att dom andra sexuella läggningarna bara är påhitt. Han tycker att det bara ska vara man och kvinna och inte kvinna och kvinna eller man och man.
Jag vill så gärna gå ut med det till honom med lycka men jag vågar inte eftersom jag vet vad han tycker.
Jag tycker det är jobbigt när jag får en ständig fråga av honom om jag träffat en snygg kille.
Ibland har jag bara lust att säga NEJ JAG ÄR LESBISK
Jag och min tjej träffas ofta men han tror ju att vi bara är vänner. Hennes föräldrar är okej med att vi är tillsammans.
Jag önskar så att pappas åsikt var annorlunda för då hade det varit lättare att berätta.
Jag har sagt till min tjej hur jag känner det och hon tycker synd om mig att jag känner det så. Hon vill såklart också att jag ska berätta för honom så han inte får reda på det på fel sätt.
När ska man hitta rätt tillfälle och berätta?
Eller ska man bara låta det flöda på och låta han inte veta?