• Anonym (hoost, hoost, och? Röka?)

Rök inte!

Jag lovar er! Rök inte! Inte cigaretter, och inte på heller! Snälla! Rök int fram för er barn! Inte ute heller! Rök inga cigaretter alls!

När man har rökt i många år, får man lungcancer, eller kol.

Du kan välja. Kol eller lungcancer. Du kan också välja att tro, att du er en av dem som aldrig blir drabbat. Rök då!

Vet vi som röker, att paradoxen, är att vår stat vill tjäna så mycket de kan på det vi betala  skatt för at vi röker? Vet ni att våra folkvalda har fallskärmar på miljoner, när de går i pension vid 50+? Vet ni om att de har lurat os i decennier?

Vi väljer dem som beskattar tobak. Varför skall de leva i lyx?

Bojkotta all tobak. Död

• Svar på tråden Rök inte!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (hoost, hoost, och? Röka?) skrev 2018-01-13 01:23:13 följande:

Jag lovar er! Rök inte! Inte cigaretter, och inte på heller! Snälla! Rök int fram för er barn! Inte ute heller! Rök inga cigaretter alls!

När man har rökt i många år, får man lungcancer, eller kol.

Du kan välja. Kol eller lungcancer. Du kan också välja att tro, att du er en av dem som aldrig blir drabbat. Rök då!

Vet vi som röker, att paradoxen, är att vår stat vill tjäna så mycket de kan på det vi betala  skatt för at vi röker? Vet ni att våra folkvalda har fallskärmar på miljoner, när de går i pension vid 50+? Vet ni om att de har lurat os i decennier?

Vi väljer dem som beskattar tobak. Varför skall de leva i lyx?

Bojkotta all tobak.

Röka är riktigt dumt, det håller jag med om!

Men jag tror inte att staten tjänar så mycket på rökare, faktiskt. Patienter med lungcancer, kol etc kostar staten mycket!
Svar på tråden Rök inte!