Borglig vigsel
Jag och min sambo hade tänkt oss en borglig vigsel i slutet på sommaren.
Är det någon som har erfarenhet av borglig vigsel? Gifte ni er själva eller hade ni gäster?
Vad hade ni för klädsel?
Är det någon som har erfarenhet av borglig vigsel? Gifte ni er själva eller hade ni gäster?
Vad hade ni för klädsel?
*Borgerlig*
En väninna gifte sig borgerligt. Bröllopet hölls utomhus, och det var väl det enda som skilde det från ett kyrkligt bröllop. Brudparet hade vit klänning och frack, det var brudnäbb med, och vi var väl ett femtiotal gäster.
Vad hade ni för klädsel?
Borgerligt, heter det.
Vi gifte oss i stadshallen i en fin lokal prydd med blommor, föräldrar och syskon närvarade. Sedan åkte vi ut till ett slott och blev fotograferade i parken och åt middag med familjen. De åkte tillbaka till stan och vi sov över.
Sedan hade vi även en stor fest lite senare med våra vänner och mer perifera släktingar men utan direkt bröllopstema, även om det var lite av en uppskjuten bröllopsfest.
(Detta gjordes för att min man inte ville blanda vissa dramabenägna familjemedlemmar med våra vänner, som är lättare och roligare att umgås med.)
Vi gifte oss snabbt och enkelt i stadshuset med våra två bästa vänner som vittnen. Jag hade hittat en klänning för 150 spänn på rea på Lindex och min man köpte en ny skjorta till vigseln. Efteråt bjöd vi ut vittnena på restaurang.
Vi gifte oss i vår lilla stuga mitt i skogen vid en älv. Vi hade bjudit våra föräldrar och syskon med respektive. Var totalt 14 st. Jag hade köpt en vit klänning från zalando för 500 och maken hade en kostym från dressman. Bukett från interflora och sen lite andra blommor från Coop som dekoration, gjorde en portal av björkris och vita rosor som vi stod under när vi vigdes tex. Mat gjordes över öppen eld, tårta bakade jag själv... papperstallrikar och plastbubbelglas, de va perfekt. Hade inte velat ha de på annat sätt.