• Längtandsfull

Snapchat- Kan någon hjäpa mig?

Jag använder Snapchat men det är några saker jag inte förstår.

På sidan över alla vänner man skickat snap till så är det till vänster om vännernas namn pilar och fyrkanter ibland ifyllda och ibland tomma.

Jag vet att: 
    En i fylld fyrkant betyder att jag mottagit en snap som jag inte öppnat.
    En tom fyrkant betyder att jag mottagit och öppnat en snap.
    En i fylld pil är en snap jag skickat som inte är öppnad av mottagaren.
    En tom pil är en snap jag skickat och är öppnad av mottagaren.

Det jag inte vet är varför vissa är blåa och vissa röda. 
    Någon som kan förklara det för mig?

Sen har jag en annan fundering. 

Jag och en vän har samma person på Snapchat men på min heter personen något annat än vad personen gör på min väns snapchat.
    När vi gick in på personen och kolla så har personen samma användarnamn (eller om det är reggad mail som står). Menar namnet under spöket och till vänster om snappoäng. Men namnet som står när man får en snap från personen är olika.

Kan man ha olika namn till olika vänner?

Jag vet att jag kan döpa om mina vänner men kan jag verkligen ändra mitt eget namn?
  • Svar på tråden Snapchat- Kan någon hjäpa mig?
  • Längtandsfull

Har även en till fundering.

Jag har nyss märkt att man kan välja vilka vänner som ska se min story.
    Kan jag på något sätt få veta om en person blockat mig från sin story?

• Spislucka

Är det blå pil/ruta så är det meddelande i själva chatten.

Lila pil/ruta är för videoklipp

Röd för bilder.

Man har vara ett användarnamn. Men du kan ändra dina vänners namn på din vänlista.

Har inte hört att man kan bestämma vem som kan se "my story" ska fråga min syster återkommer om en stund

• Längtandsfull

okej då förstår jag med färgerna. Tack

Men hur sjutton kan personen heta olika på min och min väns snapchat?
    Ingen va oss har ändrat personens namn.

Jag vet att man själv kan ställa in vilka som skall ha tillgång till min story. Det gör du på inställningar. Men det jag är nyfiken på är om jag på något sätt kan se om det är någon som blockat mig från sin stor.

• Spislucka

Hon svarade inte. Men jag har hittat de, om du dit där du ser dina vänners story så är det en ring med ett plus i högra hörnet. Där kan du välja vem som ser din storry

• Spislucka
    Längtandsfull skrev 2018-01-11 19:23:26 följande:

okej då förstår jag med färgerna. Tack

Men hur sjutton kan personen heta olika på min och min väns snapchat?

Ingen va oss har ändrat personens namn.

Jag vet att man själv kan ställa in vilka som skall ha tillgång till min story. Det gör du på inställningar. Men det jag är nyfiken på är om jag på något sätt kan se om det är någon som blockat mig från sin stor.

Kan de kanske va så att en av er har hans namn och den andra hans användarnamn. För kollar jag på mina inställningar så är mitt namn Alex och användarnamnet något helt annat.

Annars kan jag bara tänka mig att någon av er ändrat namnet och glömt bort det.

Om någon av dina vänner blockerar dig så tror jag det blir en grå pil när du skickae snap till dom. Osäker på om det går att se om du är blockerad för att endadt se dennes "my story"
  • Längtandsfull

där du manade att man kunde välja vilka som ska se my story där gör man bara en privat story. inne i inställningar kan du blocka några så dom inte kan se min story.

• Spislucka
    Längtandsfull skrev 2018-01-11 19:39:11 följande:

där du manade att man kunde välja vilka som ska se my story där gör man bara en privat story. inne i inställningar kan du blocka några så dom inte kan se min story.

Jaha! Då lärde jag mig något nytt jag med. Vad roligt! :)
  • Anonym (Anonym)

Det kan vara så att den personen ni har addat hette något på snapchat och sen när den andra av du och din kompis addade personen så har personen bytt namn på snap. Då är det gamla namnet kvar för den av er som addade personen först, och det nya namnet är kvar för den som addade efter att personen hade bytt namnet.

Svar på tråden Snapchat- Kan någon hjäpa mig?