• Natttis

Jaha ja

Jag och min sambo har försökt skaffa barn i över ett år nu. Jag tror att min ägglossning äntligen rättat till sig. Jag tog ut p-staven i augusti förra förra året. Fick tillbacka mensen i oktober så har den varit jätte hattig fram och tillbaka har aldrig vetat när jag ska få ägglossning. För den här ena månaden varit 40 dagar 2 månaden 36 dagar 3 månaden 46 dagar mellan mens. Så gör jobbigt. Men nu dom senaste 3 månaderna har ju varit normalt. Från 28-32 dagar. Så jag kanske inte behöver medicin för att rätta till ägglossning. Utan nu kanske bara han behöver medicin för att öka sperma kvaliten.

• Svar på tråden Jaha ja
  • ChansTillLiv

Jag skrev ett mejl ifall du önskar ta hjälp med att bli gravid, för det finns ju hjälp att ta därute om man är öppen för det

• Natttis
    ChansTillLiv skrev 2018-01-11 14:59:18 följande:

Jag skrev ett mejl ifall du önskar ta hjälp med att bli gravid, för det finns ju hjälp att ta därute om man är öppen för det

Hej ja såg inte ditt mail. hjälp får vi då vi har hört av oss till fertilitetsmottagningen. Men vikten ska ner på båda. Det vet vi. Bara att förhoppningsvis så har det rättat till sig för mig i alla fall. Vi får se vi ska dit i februari igen.
  • ChansTillLiv
    Natttis skrev 2018-01-11 15:33:53 följande:

Hej ja såg inte ditt mail. hjälp får vi då vi har hört av oss till fertilitetsmottagningen. Men vikten ska ner på båda. Det vet vi. Bara att förhoppningsvis så har det rättat till sig för mig i alla fall. Vi får se vi ska dit i februari igen.

Ok jag skrev till adressen som står på din sida här, skrev en kopia som meddelande precis nyss. Annars får jag hålla tummarna utredningen hjälper
  • Biet

Är ni ett par har ni möjlighet till samvaro och försök regelbundet. Det är inte helt ovanligt att det ibland kan ta ettantal försök innan det lyckas. Om din menstration kom igång någorlunda i oktober har ni kanske försökt i 6 månader. Det finns de som försöker i över 1 år innan det funkar.

Men förhoppningsvis kommer det att lyckas för er innan dess.

Ni blir säkert bra bemötna när ni kommer till kliniken och de hjälper er där att kolla om det föranleder några "fysiska" hinder. Annars, bara kör på och var rädda om varandra så hoppas vi att det funkar.

• Natttis
    Biet skrev 2018-03-01 10:59:47 följande:

Är ni ett par har ni möjlighet till samvaro och försök regelbundet. Det är inte helt ovanligt att det ibland kan ta ettantal försök innan det lyckas. Om din menstration kom igång någorlunda i oktober har ni kanske försökt i 6 månader. Det finns de som försöker i över 1 år innan det funkar.

Men förhoppningsvis kommer det att lyckas för er innan dess.

Ni blir säkert bra bemötna när ni kommer till kliniken och de hjälper er där att kolla om det föranleder några "fysiska" hinder. Annars, bara kör på och var rädda om varandra så hoppas vi att det funkar.

Vi har försökt i ett och ett halft år nu
  • Anonym (-)

Ägglossningstest?

Har dock hört om flera som inte kunnat få barn, efter att de använt diverse hormonrubbande ämnen i kroppen (p-piller, p-stav, etc).

Dels folk som har barn sedan innan, men inte kan få fler. Men även förstagångs.

De allra flesta klarar av P-piller galant. Men en del faller mellan stolarna och blir infertila.

Lite som att vissa klarade av svininfluensavaccinet, medan vissa fick rediga problem.
    En del röker hela livet och är fullt friska, andra får cancer av att bara andas in luften i storstäder under för lång tid.

Alla kroppar fungerar olika.

• EndoS

Har ni testat ProFertil? Vi fick tips om det för att öka kvaliteten på spermierna. Har faktiskt en kartong över om ni är intresserade? :)

Diagnostiserad med endometrios 2017, IVF påbörjad 2018.
  • Natttis
    EndoS skrev 2018-03-11 22:18:10 följande:

Har ni testat ProFertil? Vi fick tips om det för att öka kvaliteten på spermierna. Har faktiskt en kartong över om ni är intresserade? :)

Nej det är inget vi har testat. Men är det inget denna gång vilket jag inte tror då tempen gick ner idag så ska jag börja träna äta hälsosamt och nyttigt ett bra tag se om det är p.g.a vikten vi inte blir gravida. Jag hade inga större problem så fort jag gick ner i vikt. Funkar inte det då skulle det va värt att prova.
  • EndoS
    Natttis skrev 2018-03-12 08:09:52 följande:
    Nej det är inget vi har testat. Men är det inget denna gång vilket jag inte tror då tempen gick ner idag så ska jag börja träna äta hälsosamt och nyttigt ett bra tag se om det är p.g.a vikten vi inte blir gravida. Jag hade inga större problem så fort jag gick ner i vikt. Funkar inte det då skulle det va värt att prova.
    Jag håller tummarna för att det är det som behövs för er. Om ni vill prova ProFertil, så vet du var jag finns :)
    Diagnostiserad med endometrios 2017, IVF påbörjad 2018.
Svar på tråden Jaha ja