• Längtarefterdighelatiden

För gamla?

Jag och sambon har inga barn, jag är 43 och han 44. Vi har inte blivit gravida på egen hand men har gjort två ivf. Då blev vi gravida båda gångerna men det blev missfall. Nu funderar vi på äggdonation.

Mina tankar börjar nu snurra kring vår ålder. Är vi för gamla? Orkar man ha en tonåring när man är 60 år? Är det nån här som har den erfarenheten? Fler och fler får barn över 40 så jag tänker också att det blir vanligare och vanligare, fler kommer att ha gamla föräldrar jmf med idag så kanske blir det inte så konstigt.

Och ja, ja vet att det är större risk för missbildningar, adhd etc.

Hjälp!

• Svar på tråden För gamla?
  • Mikaelayasar

Det kommer nog att gå bra! Lycka till!

• Lillflickan1722

Hej! Ni är absolut inte för gamla för äggdonation utomlands! Tror att det finns en bra klinik i Riga, kolla runt i trådarna i kategorin "svårt att få barn" vetja. Lycka till!

• Jag är bara jag

Jag fyller 50 i år och är gravid med andra barnet via ED så för gamla är ni verkligen inte. Alla kliniker har upp till 49, några till högre ålder också och några vansinniga har ingen gräns utan gör ÄD på 67-åringar.

• riikkaengstrom
    En barnlöshetsklinik pa världsniva sa hittar man i Finlands Abo (Turku). I denna Klinik sa har personalen ett kunnande av över 20 ars erfarenhet fast kliniken är ganska ny. Läkaren har ett kunnande som ligger pa världsniva. Vi har erfarenhet av flera barnlöshetskliniker som räknas till de bättre klinikerna i världen i över 10 ar. Idag her vi en liten glad flicka i var familj tack vare Aura klinikens personal. www.auraklinikka.fiFlört
Svar på tråden För gamla?