Sörjer vår hund..
Min sambo och jag har funderat länge på att ta bort vår ena hund för att den inte går ihop med vår bebis. Hunden har dessutom allergi som är svår att få ordning på. Hunden var 8 och vi har försökt med omplacering men det är inte riktigt en hund man omplacerar, med tanke på allergin och för den har svårt med många människor också.
Hursomhelst tog vi bort den för två dagar sen och det har varit helt otroligt, överväldigande tungt för oss. Sån enorm smärta är det. Min sambo som haft hunden sen valp är totalt förstörd.
Jag har knappt ork själv, men jag vill inte att han ska vara såhär ledsen. Han känner att han svikit hunden. Det var hans bästa vän. De har varit med om mycket och är väldigt nära.
Det som var extra tungt i detta läge för oss var att vi kunde "välja" den här dagen. Hade det varit ett akutfall så hade det känts mer ok, men här bestämde vi vilken dag hans liv skulle sluta.
Usch, mår så dåligt och börjar gråta så fort jag tänker på detta...
Jag vet att vi gjort rätt val, och jag vet att man måste få sörja, men jag vill inte att han anklagar sig själv och tänker dåliga tankar.. För det får han inte..
Har någon tips eller råd som varit i samma situation?