• GreenDrum

6 dagar sen mens, symptom för mens försvinner men testar neg???

Som rubriken lyder:
    Jag och sambon bestämde i augusti 2017 att vi skulle skaffa barn så jag slutade med mina Cerazette som jag ätit sedan jag var 13 år (är 23 nu).  Mensen kom redan efter 3 veckor och var lite trög första månaden därefter men sen var den så gott som regelbunden. Vi har inte försökt med allt vi har, utan blir de barn så blir det. :) Så ingen stress för det (ännu). 

Nu är min mens 6 dagar sen, och jag har i ca två veckor haft ont i magen som först kändes som mensvärk men sedan gick till pendlande "annan" värk de senaste 4 dagarna. Jag har under de två veckorna haft ömma bröst rikligt med flytningar som varit mjölkiga/äggvita liknande, mått illa, svullen, känt på livmodertappen och den är ganska hård men fuktig ändå.  Blivit andfådd lätt och svettats/frusit i omgångar.
    I morse så mådde jag väldigt illa och var fruktansvärt kass i magen. Testade neg med graviditetskollens test (litar verkligen inte helt 100 på dem!) på morgonen. När ja kom till jobbet så avtog "den andra typen av värken" som kändes mer i vågor och "nypande" känsla typ och så avtog de ömmande brösten en aning. 

Vad händer? Har ni tips vad de kan vara? Ska ja testa ett annat test? Vänta mer? 

• Svar på tråden 6 dagar sen mens, symptom för mens försvinner men testar neg???
  • angieelander

har du varit stressad eller ev velat bli gravid väldigt mycket isf kan kroppen lura en ganska väl..

men ta ett clearblue test o är det negativt så kan det ev vara kroppen som spökar.

• GreenDrum

Ja lördagen var en tung dag. Okey, jag gick till Apoteket och köpte ett med två så får vi se om de kommer någon mens under helgen. Annars så testar ja på mån/tisdag igen och så får vi se vad som händer... 

Nu är illamåendet  tillbaka, men inte värken i magen. 

• Ina82

Jag testade negativt med min dotter efter att mensen borde kommit. Först v 7 fick jag positivt. Vet inte om det är normalt. Men så var det för mig. Lycka till! :)

• Pigall

Om du slutade med p-piller i augusti efter att ha ätit dem sedan du var 13 är det möjligt att du inte hunnit lära dig din cykel helt. Den kan fortfarande hålla på ayt ställa sig till rätta. Eventuellt kan du haft ägglossning senare än du trodde den här månaden. Det betyder inte att du inte år gravid men att det kanske fortfarande är lite för tidigt för att testa.

• Pigall

Och symptomen du känt kan ha varit symptom på ägglossning

• Rhubarb

Känns som jag sitter i en liknande situation som dig. Jag slutade med p-piller i aug efter 12-13 års användande, ett år däremellan hade jag p-stav. Bim +9 idag och mensen lyser i sin frånvaro, gravtest negativa och fortfarande -inga- symtom. Har gått och väntat på mensen då det känns som att vi missade äl i dec, men är på cd 44 nu vilket är ovanligt långt för mig. Hoppas på pos. svar eller att mensen kommer snart så man kan göra ett nytt försök, lite nedslående att det känns som att det blir svårt att hitta äl med en så pass oregelbunden cykel och inga äl.test hittills visat någon stegring vad jag kunnat se :/

Hur har det gått för dig?

• Sannasofia
    Ina82 skrev 2018-01-05 20:48:27 följande:

Jag testade negativt med min dotter efter att mensen borde kommit. Först v 7 fick jag positivt. Vet inte om det är normalt. Men så var det för mig. Lycka till! :)

Jasså blev det? Tog du digitaltest eller vanliga stickor då? Jag har nämligen inte fått mens och gått över 4dagar. Digitaltestet var negativt.... jag och sambon försökte sätta igång mensen (samlag) brukar funka men inte kom det någon mens. Samma sak med första barnet men då var jag gravid på digitaltestet.....
  • Ina82
    Sannasofia skrev 2018-01-13 22:07:21 följande:

Jasså blev det? Tog du digitaltest eller vanliga stickor då? Jag har nämligen inte fått mens och gått över 4dagar. Digitaltestet var negativt.... jag och sambon försökte sätta igång mensen (samlag) brukar funka men inte kom det någon mens. Samma sak med första barnet men då var jag gravid på digitaltestet.....

Jag testade en sticka men den var helt negativ, inte en tillskymmelse till grav-sträck och det var strax efter bm. Menstruationen kom aldrig igång så jag trodde jag hoppat över äl. Med killarna testade jag genast positivt på bm.
Svar på tråden 6 dagar sen mens, symptom för mens försvinner men testar neg???