Reda ut underhållet
Jag är man och skild sedan 2012. Har yngsta dottern (13 år) boende här 100%.
Vill reda ut underhållet mellan oss föräldrar.
Mamman får alla klädespengar och halva fritidspengen så mamman ska ut med henne o fixa kläder. Dottern är hos henne vissa helger från typ kl 11-21. en dag per vardagsvecka går hon till mamman efter skolan o är där tills kl 20.Sen kommer hon hem till mig. Övriga dagar är det alltid hos mig. Jag får 500kr swishat från mamman och det är underhållet. Mamman får barnbidraget.
Jag vill reda ut UH-beloppet riktigt SAMT få halva klädbeloppet för jag vill också ut med dottern i klädaffärerna. Som det nu är går alla pengar åt till basic såsom skjutsar hit o dit, önskningar om gott bröd till skolmornarna och bio mm.
Jag vill inte att det blir nåt tjafs om 5-8 år att nån fått för lite. Därför vill jag ringa F.kassan och vi föräldrar o nån från FK hjälper oss o ändra eller bekräfta. Detta skrev jag till mitt X och det blev ett jävla liv! Hon svarade att jag var girig. Jag ville förstöra vår relation. Dottern skulle hon inte sponsra nåt mer sa hon. Hon blev skogstokig. Jag för min del blev häpen över reaktionen, Mitt mål är ju att det ska bli rättvist.
Gör jag fel som vill få hjälp av FK att hjälpa oss räkna ut underhållet?