• 123konstigtjej

Det här med foundation?

Hej igen! Precis som jag skrivit i tidigare inlägg söker jag en bra men hyfsat billig foundation, men jag vet liksom inte vad jag ska välja!?
       Ska jag ta en flytande, creme eller puder vad tycker ni är bäst?
       Sen detta med primer? behövs det under en foundation? Eller blir det kakigt och ojämt annars?
       Tips på allt sånthär uppskattas! (Jag kommer att beställa så jag kan inte ta hem prover eller något)

• Svar på tråden Det här med foundation?
  • RJEL

Primer använda under foundation och de blir inte klumpigt elr klibbigt elr så. Primern jag använder torkar in i huden efter några sekunder. (Den vita på bilden av märker "smashbox" ganska så dyr.. ) applicera med en sådan borste som på bilden.

Jag använder mig av dessa 3 högst upp på bilden. Just nu den i mitten. Dom alla 3 är relativt billiga och alla 3 finns på cocopada.se primern är köpt på kicks. Finns billiga på cocopanda.se

• SofieJ

Angående primer så behövs det för mer långvariga resultat. Jag brukar oftast inte använda det faktiskt. Rengör, tar dagcreme och sen foundation på det.

• Bibbidi

Tikei har bra puderfoundations (rent mineralsmink) där du kan beställa hem små prover för 10kr styck. Då kan du se om den passar dig och slipper beställa hem en dyr som ändå är i fel färg. Med puderfoundations kan du också "bygga upp" den täckningen som du vill ha. 

www.tikei.se/produkter/mineral-foundation.php

Har du använt foundation förut? Vet du ungefär vilken typ som du föredrar? (Flytande, puder, creme).

Du har ingen Kicks i närheten där du bor? Eller Åhlens? Du kan gå in där och få hem miniprover på foundations och prova hemma, då kan du se vilken färg och typ av foundation som du trivs bäst med. 

• 123konstigtjej
    Bibbidi skrev 2018-01-03 16:18:10 följande:

Tikei har bra puderfoundations (rent mineralsmink) där du kan beställa hem små prover för 10kr styck. Då kan du se om den passar dig och slipper beställa hem en dyr som ändå är i fel färg. Med puderfoundations kan du också "bygga upp" den täckningen som du vill ha. 

www.tikei.se/produkter/mineral-foundation.php

Har du använt foundation förut? Vet du ungefär vilken typ som du föredrar? (Flytande, puder, creme).

Du har ingen Kicks i närheten där du bor? Eller Åhlens? Du kan gå in där och få hem miniprover på foundations och prova hemma, då kan du se vilken färg och typ av foundation som du trivs bäst med. 

Nej, jag har aldrig provat foundation förut så jag vet inte vad jag föredrar. Och ja, jag har kicks och åhlens nära mig, men kan bara gå fram och fråga om dom kan hjälpa mig att hitta en foundation?
  • SofieJ
    123konstigtjej skrev 2018-01-03 21:12:47 följande:

Nej, jag har aldrig provat foundation förut så jag vet inte vad jag föredrar. Och ja, jag har kicks och åhlens nära mig, men kan bara gå fram och fråga om dom kan hjälpa mig att hitta en foundation?

Absolut kan du det! Fundera gärna på vilket resultat du vill ha bara. Lätt eller heltäckande t.ex. Ska du använda puder eller inte? O.s.v.
Svar på tråden Det här med foundation?