semester stjämfamilj som är särbo
Hejsan!
Jag har ett dilemma gällande min och min särbos tillvaro. Vi träffades för tre år sedan och har barn på varsitt håll. Vi bor långt i från varandra men träffas så ofta vi kan, jag åker till honom de helger jag inte har mina barn och vice versa.
Nu har situationen uppstått att hans barn inte vill träffa mina barn, vilket innebär att vi som jag ser det inte kan bygga upp en gemensam tillvaro kring storhelger, semestrar etc. Det blir som jag ser det svårt att få en relation att fungera när möjligheterna att tillbringa den lediga tiden tillsammans blir så begränsad och vi dessutom på grund av avståndet inte delar vardagen. Vi kommer fortsätta vara särbos i flera år framöver då ingen av oss tycker att det är rimligt att flytta med våra barn eller ifrån barnen.
Jag tycker att våra barn kan anpassa sig till att vi planerar semestrar och storhelger tillsammans, i övrigt har deras tillvaro inte påverkats så mycket av vår relation. Annars blir det svårt för oss att få relationen att fungera. Hur ser ni på detta?