• Fctroll

Hjälpa till efter separation

Hej.

Jag undrar om någon Som vet om det finns någon juridisk lag som säger att jag har en skyldigthet att hjälpa mitt ex/sambo med fått ett behagligt bohag efter en separation plus att vi har en dotter som strax över 2,5 år.

Det började så här.

Ex och jag har en dotter som är född 15, sambon har psykiska problem och diagnoser.

Nu i Sep bestämde vi oss för att gå isär, rättare sagt jag för att förhållande var för jobbigt. Då jag till ex att jag hjälper henna med att få en behagligt bohag efter dem förmågan jag kan. Hon sjukskriven och arbetslös, jag student/arbetande.

Hon skulle ha ny bostad eftersom jag har bostadsrätt sen innan. Ca en månad efter vi hade bestämt hos får vi en anmälan hos socialen, närstående personer till henne gör anmälan pga dottern får för lite uppmärksamhet pga att vi bråkar. Så början av december börjar jag få bätte kontakt med ex, dotter har vi 50% var. Nu kräver hon av mig att jag ska hjälpa henne med inredning i sin nya lgh när hon får en eftersom jag sa det innan. Jag säger då att jag inte har råd eftersom jag hage tvungen att lägga pengarna på en ny bil eftersom min förra pajade,

Finns det någon lag som säger att jag är skyldigt att hjälpa henne? Psyk till henne säger också att dem är mindre roande att jag inte tänker hjälpa henne.

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Hjälpa till efter separation
  • Lena

Nu ska dela på gemensamt bohag när ni separerar sen får var och en klara sig själv. Var bostaden skaffad för gemensamt bruk ska även den delas

Svar på tråden Hjälpa till efter separation