Erfarenheter av blödningar?
Någon med erfarenheter av blödningar?
Jag är gravid i vecka 15 och fick en större blödning den 30/12 som avtog och ersattes med brunrostig blödning fram till nyårsnatten då vi fick avbryta ett samlag för att jag fått en ny kraftig blödning. Blödde genom både lakan och madrasskydd. Även denna blödning avtog ganska snabbt och ersattes med rostbrunt skvätt.
Åkte på sjukvårdsupplysningens inrådan in till akuten på nyårsdagen, men gav upp efter fem timmars väntan. En gynläkare hade ansvar för både akutgyn och förlossning. Personalen på akuten gjorde en notering till gynmottagningen, så idag åkte jag dit istället för en koll.
Och allt ser normalt ut. Graviditeten är normal, moderkakan är normal, livmodertappen är normal. Läkaren säger att jag troligtvis har känsliga slemhinnor. Men jag har haft andra småblödningar under graviditeten, särskilt efter sex och träning. De senaste två var större. (Hade även en större blödning i vecka 9, som jag också kollade upp. Allt normalt.) Jag undrar hur stor en slemhinneblödning egentligen kan bli. Läkaren verkade rätt ointresserad av att leta efter något annat svar.
Jag är egentligen inte särskilt orolig. Jag känner pytterörelser från barnet; vi är i kontakt med varandra. Jag har aldrig blött klumpar eller fått sammandragningar eller kramper. Och jag har inte mer ont än vanlig molvärk. Men frågan kvarstår: varför blöder jag? Någon med blödningserfarenheter?