• Hallonpigan

Tog ut min pstav för ett år sen..

Hej!

I januari förra året tog jag ut min pstav. Har fortfarande inte blivit gravid. Tror dessutom det var första gången jag fick äl runt den 23-24 december. Har haft ganska oregelbunden mens med ca +/-1 vecka. Nu får jag hoppas att jag plussar snart i och med att mensen inte kommit. Dock ömmar brösten och jag mår lite illa men har alltid dom symtomen innan mens.

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter ni tog ut pstaven? Jag börjar bli trött på detta.

• Svar på tråden Tog ut min pstav för ett år sen..
  • XAHHA92

Tog ut min november 2015 och har försökt få barn sedan maj 2016 utan resultat.

Tror dock inte det är p-stavens fel utan något annat.

När ni försökt aktivt ett år har ni ju rätt till utredning :)

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Hallonpigan

Ok.. Vad jag har hört så verkar det ta ca ett år för de flesta att bli gravida. Så det kan faktiskt ligga något i det... Om jag inte plussar nu så kommer vi kolla upp det.

• XAHHA92
    Hallonpigan skrev 2018-01-02 08:52:52 följande:

Ok.. Vad jag har hört så verkar det ta ca ett år för de flesta att bli gravida. Så det kan faktiskt ligga något i det... Om jag inte plussar nu så kommer vi kolla upp det.

Det är nog väldigt olika från person till person hur fort ägglossningen börjar. Jag har haft 21 ägglossningar och inte blivit gravid. Du skulle behöva något som får igång din ägglossning. Jag rekommenderar dig att använda natural cycles :) Håller tummarna att du slipper utredning och lycka till!
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
Svar på tråden Tog ut min pstav för ett år sen..